Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må dreie av undersiden av stemplene ganske mye, da skjørtene tar i motvektene på veiva ;) Jeg tok av 14mm hvis jeg ikke husker helt feil. ;) Annet enn det og den hylsa, så passer den rett nedi.

Går som et dass hvis du bare bygger om til 2,8.. Mister draget fullstendig så lenge du har original kam, men med kvasskam gjør det underverker. Går jo litt bedre enn 2,5, men har ikke prøvd side om side, så tørr ikke si om den går veldig mye bedre. Fikk også anbefalt å bytte dyser og lmm, da originale 2,5 dyser bare såvidt duger til original motor. ;)

2,7 har jeg ikke prøvd, så aner ikke hvordan den går i forhold til den. ;) Men det er lite valuta for pengene med sugetrim, kontra turbo da..

Skrevet

Har jo akkuratt Overhalla mottoren min med stempelfjører ventiltettninger ventiler, slipp ventiler , råde , veivlager osvosv har og kvasskamm og grenrør og syns egentlig den går greit:-), men må av med toppen nå uansett i vinter så lurer fælt på om de blir stroker eller turbo.. føler det er litt vilt og bare ha kjørt 20 mil etter overhaling og så "kaste" delene.. så spørs om det kanskje blir turbo oring pakkning og ikke så alt for mye trykk.. men får se.. er hartge hjula dine 4x100 forresten?, syns bilen din er veldig tøff!:-), treffe bra med stuket!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

hehe :)

Nei, har ikke det. Fikk betale bare halve prisen når jeg bestilte, så skulle jeg betale andre halve når de var ferdig. Men jeg kjørte i stykker vinterbilen, så jeg måtte ta av bufferen jeg hadde stående på konto for å få den på veien, så jeg må vente til jeg får lønn igjen.. Får de vel i løpet av november tenker jeg. ;)

Edit: Fikk forresten gjort litt i dag. Tok av lyktene å la de på lagring. Fikk bytta den dørstopperen på førersiden, da den var gåen på den sorte. Tok av tårnstaget å satte det på den sorte, pluss at jeg tok av rattstammen på delebilen. Gjengene øverst på rattstammen min holder på å gå til dundas, så bytter stammen for å få det bra igjen.

Tenker det blir å ta ut dashbord i morgen, da det er sprekkefritt, ta av takluka og alle glidere oppi der, pluss å ta av stikkakslingene. ;) Etter det tror jeg ikke jeg skal ha noe mere av den. Får se et par dager om det er noe interesse, hvis ikke ryker den på dynga som den er. :P

Skrevet

Gøy at folk følger med! :mrgreen:

Liten update etter dagens økt! ;) Bestemte meg for å starte på jobben jeg har grudd meg mest til, nemlig å bytte rattstammen. Har ikke bilde av gjengene på den gamle stammen, men de var mildt sagt dårlige! :shock: Så da var det bare å bryte seg på å demontere da! Kom ikke på å ta bilder før jeg hadde fått den ut såklart.. :oops:

Ledningsrot! Fant forøvrig den el-feilen jeg har prata om tidligere. Det var gnisset hull i en ledning på den kontakten som står bak på tenningslåsen. Tok av den fra delebilen, men de var selvsagt forskjellige, så da blir det å bytte bare den ledningen. Fikk også lagt opp ledninger så jeg får lys i girkula. :mrgreen:

rrv3jza87b97ewxw46oo.jpg

Slik fikk jeg den ut. Sveisa på en mutter så jeg fikk på glidehammeren. Funka fjell det! :)

r7zgudfwcryotthzf836.jpg

Fikk ikke montert i kveld, da det er en tomannsjobb, å jeg gikk tom for dagslys.. Så skal prøve å få komplettert det der i morgen.

Her har jeg forøvrig fått montert tårnstaget som fulgte med delebilen. ;) Motorrommet ser ikke ut, jeg vet det..

ajsto2hcpiagbrmzg5cp.jpg

Sorte lykter

3tlhx7qn2ek3uone67v4.jpg

Bilder av delebilen forøvrig. Rop ut om noen trenger deler. Blir kastet neste helg tipper jeg. :P

i5s2n2am6ddtetf6w2nb.jpg

v3xsm9zue9znttewsy56.jpg

jqta1emvab837soskqbv.jpg

xr1xzv4u3dfn8scu8spn.jpg

Så er det ikke noe problem å holde på når man har så mange gode hjelpere rundt seg! :D

enjf1dkxeie8t1396xhh.jpg

Skrevet

Likte det nederste bildet! Så nesten utvsom en gjeng med fengsels innsate. :P Alle går i samme tøy å greier.. :lol:

Fint prosjekt du har gående!

Liker bilen din også!!

Skrevet

Hahaha, ja det gjør kanskje det! :P Skulle hatt nærbilde av navneskiltet på jakka og buksa da.. :P

120705

Lars E. Gravdal

Ser jo ikke mindre ut som fengselsinnsatt med det på klærne! ;)

Hadde aldri prøvd noe slikt før, så måtte prøve! :P Ble litt kult synes jeg ;) Kult at du liker bilen og! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...