hardrockillious Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Sommeren 2007 gikk jeg til innkjøp av min nye (gamle) E28. Bilen var kjøpt i Bodø, og så ikke så bra ut: Det var flere mangler på den. Lakken var dårlig på taket, en del rust, mye el-problemer, gigantiske mengder søppel og rot i bilen (eieren var student...) og problemer med rangling i eksospotta. Etter at bilen ankom Harstad begynte ryddinga, og etterhvert viste det seg et noe slitt interiør: På turen fra Bodø viste derimot bilen sin sterke side. Motoren var knallgod, ingen problemer (annet når vi skulle fylle i Fauske: Fikk ikke opp bensinluka før etter mye om og men) Så etter noen timers kjøring var vi endelig hjemme. Heiv oss rett inn i garasjen og begynte på bilen. Så langt har vi gjort følgende: - Fjernet rust i bagasjerom - Loddet hull i radiator og skiftet kjølevæske - Skiftet luftfilter - Skiftet olje m/filter - Sveiset ramme i førersete - Skiftet foringer bak - Skiftet tåkelys, blinklys, alle lysinnsatsene fremme og bake - Skiftet deksel over håndbrekket - Etterfylt bremsevæske - Skiftet tennplugger, tennhetter, ledninger, fordeler og rotor - Skiftet termostathus - Koblet nytt anlegg (se lengre ned for detaljer) - Farget hattehylle - Satt på originale 14" BBS felger - Skiftet deksel foran kupevifte - Nye emblemer - Fjernet ranglelyd fra bakpotta - Lakkert nyra og resten av fronten - Skiftet sikringer Resultatet ser slikt ut: Med konefilter og sportseksos høres 6'ern fanastisk ut! En helt vanvittig god bil å kjøre. Har hatt to E28'er fra før av med baby-six motoren på 2 liter. Vesentlig bedre moment i M30B28 motoren... Anlegget ble en DEHP7900UB spiller fra Pioneer, 4x6" Pioneer fronthøytalere, Pioneer TSE1702i i hattehylla og en MRD-M1000 monoblokkforsterker fra Alpine i bagasjerommet som driver en 12" DY9412 DynaBel sub. Siden jeg jobber i en elektroforhandling får rimelig gode priser på dette(!) Her er flere bilder av go' bilen: FØR: ETTER: Rimelig bra! Spør gjerne om ting og tang. Har gjort en del med bilen og kjenner nå Haynes boka inn og ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 se her ja! blir bra dette! bra folk tar vare på de gode gamle e28'ene.. eneste er at du har glemt å bytte de oransje glassene bak på forskjermene keep up the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Begynner å bli bra nå..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Tøft å se en 528i som får ekstra stell. Ikke så mange av disse nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 se her ja! blir bra dette! bra folk tar vare på de gode gamle e28'ene.. eneste er at du har glemt å bytte de oransje glassene bak på forskjermene keep up the good work! Hvis det er noen som har slike, gi meg en PM. Har letet tulling etter dem! Schmiedmann hadde sluttet med dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Prøvd www.koed.no ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet August 16, 2008 Forfatter Share Skrevet August 16, 2008 Prøvd www.koed.no ??? har vært på koed, schmiedmann, mekonomen og gs bildeler men til ingen nytte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 se her ja! blir bra dette! bra folk tar vare på de gode gamle e28'ene.. eneste er at du har glemt å bytte de oransje glassene bak på forskjermene keep up the good work! Hvis det er noen som har slike, gi meg en PM. Har letet tulling etter dem! Schmiedmann hadde sluttet med dem! Er det ikke de samme som er på e30,e34 og eldre e36 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet August 16, 2008 Forfatter Share Skrevet August 16, 2008 Hmm, der sa du noe ja... tror E30 bruker samme blink. Takker! EDIT: Schmiedmann har fått dem på lager igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Da er hvite sideblinkers og ny antenne i krom bestilt fra schmiedmann! Kommer med bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet September 23, 2008 Forfatter Share Skrevet September 23, 2008 Fått montert på hvite sideblink, men antenna passet ikke. Ut ifra bruksanvisningen (nur Deutsch) ser det ut som om antenna er til E30 (!!!) Gått over 2 uker nå, så får ikke byttet hos schmiedmann. Skal prøve å få den til å passe! Neste prioritering er rust, bungler og lakk. Hvis det tilfeldigvis er noen her med høyre frontskjerm liggende til E28, PM meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 så ut som en fin e28 dette.. men den skriker etter senk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet September 23, 2008 Forfatter Share Skrevet September 23, 2008 Bor i en by der veiene nekter ikke tillater senking... Harstad kommune's vegbudsjett har like stor verdi som et vått stykke papp =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrockillious Skrevet November 28, 2008 Forfatter Share Skrevet November 28, 2008 Skal snart i militæret å tjene konge og fedreland. Da blir kjerra avskiltet og satt i garasje. Etter tjenestetida har jeg lyst å turbokonvertere bilen, men trenger noen tips til turbostørrelse, dyser, differensial, bremser, girkasse, datasprut osv. Kan noen gi meg noen tips? -Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Dette kommer til å bli bra. Jeg må innrømme at de felgene som stod på bilen faktisk gjorde seg veldig bra, men de var kanskje ikke i særlig stand? Som det sies over, så er det godt å se at de gamle traverne blir holdt ved like. Personlig ville jeg ikke ha turbokonvertert, men det er nå ikke opp til meg Blir uansett spennende å følge med hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå