Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde først jeg hadde rådebank, helt til jeg plukka ut ene stemplet.

Noen som vet om dette er normal slitasje eller om det kan være skjørtebank jeg har hatt?

Den ene siden:

m20b20-stempel-side1-1.jpg

m20b20-stempel-side1-2.jpg

Andre siden:

m20b20-stempel-side2-1.jpg

m20b20-stempel-side2-2.jpg

Må bare beklage dårlige bilder.

Syns ikke dette ser helt bra ut selv. Burde jeg kanskje rive i nye stempel? :P Sylinderveggene så egentlig ganske grei ut i forhold til stemplene. Er det normalt at diameteren på sylinderen er ca. 1-2 mm større enn stemplet?

Vil også nevne at der var mye aske/sot/løs skit oppå stemplene. Hva kommer det av og skal det være slik?

Skal få slipt veiva og nye lager så ville vært kjipt om det var skjørtebank som var problemet.

Har for øvrig en liten video av bilen i gang her.

Skrevet

kan ikke fortelle om det er skjørtebank eller ei, men det er normalt at sylindrene er større ja, men 1-2mm høres litt mye ut, er ikke sikker men det bør vel ikke være noe særlig mer enn 0,3mm klaring mellom sylinder vegg å stempel, metall utvider seg ved varme så det må være litt klaring.

Ett stemel er også konisk, større dim nede enn oppe.

Skrevet

Hmm.. ja klaringer er sikkert bra da.. men syns det er merkelig at det skal være så veldig mye slitase akkurat på sidene av stemplet.

Skrevet

Hvilket spesifikke måleverktøy har du målt denne klaringen med ?

Kan feile jeg, men høres ut som rådebank.

Men nye rådelager er vel med i operasjonen her ?

Har du rådebank kan det selvfølgelig være av mange grunner. Oljepumpe er også noe jeg har hadde byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...