icc Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 Trodde først jeg hadde rådebank, helt til jeg plukka ut ene stemplet. Noen som vet om dette er normal slitasje eller om det kan være skjørtebank jeg har hatt? Den ene siden: Andre siden: Må bare beklage dårlige bilder. Syns ikke dette ser helt bra ut selv. Burde jeg kanskje rive i nye stempel? Sylinderveggene så egentlig ganske grei ut i forhold til stemplene. Er det normalt at diameteren på sylinderen er ca. 1-2 mm større enn stemplet? Vil også nevne at der var mye aske/sot/løs skit oppå stemplene. Hva kommer det av og skal det være slik? Skal få slipt veiva og nye lager så ville vært kjipt om det var skjørtebank som var problemet. Har for øvrig en liten video av bilen i gang her.
Haug530D Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 kan ikke fortelle om det er skjørtebank eller ei, men det er normalt at sylindrene er større ja, men 1-2mm høres litt mye ut, er ikke sikker men det bør vel ikke være noe særlig mer enn 0,3mm klaring mellom sylinder vegg å stempel, metall utvider seg ved varme så det må være litt klaring. Ett stemel er også konisk, større dim nede enn oppe.
icc Skrevet August 16, 2008 Forfatter Skrevet August 16, 2008 Hmm.. ja klaringer er sikkert bra da.. men syns det er merkelig at det skal være så veldig mye slitase akkurat på sidene av stemplet.
Fliid Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Tømte en M20B20 blokk for en stund sia. stemplene så likedan ut som dine, men sylinderdiamteren var noenlunde lik på alle sammen.
icc Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 Oki, men da setter jeg bare på nye stempelringer og smiler og er glad
TheBirg Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Hvilket spesifikke måleverktøy har du målt denne klaringen med ? Kan feile jeg, men høres ut som rådebank. Men nye rådelager er vel med i operasjonen her ? Har du rådebank kan det selvfølgelig være av mange grunner. Oljepumpe er også noe jeg har hadde byttet.
Fliid Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 TheBirg, sjeldent denne oljepumpen går i stykker, men selvfølgelig. alt er mulig.
øystein andre Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 hadde akuratt samme lyd i m20en til dama etter att jeg hadde brukt den ei stund å der var det slakke i 2 av rådelagrene
Jealous_much Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Helt normalt. Hon opp blokka og sleng på nye stempel fjører
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå