Gå til innhold

Hengerfester til BMW

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Takker folkens.

Tillatt vogntogvekt på min er 3895kg (tillhengervek: 1875kg) :D

Ikke det at jeg har førerkort til det gitt ;)

... javel? Er dette en konkurranse? Konebilen veier 1535kg og har (hadde fra fabrikk) 97hk, og har lov til å trekke 2 tonn, så 3-serie har ikke akkurat imponerende hengervekter.. ;) 7ern har også lov å trekke mer.

Har du vært i kontakt med de Gunnar, veldig billig syns jeg.

men er det 7 polet kontakt eller 12?

Vet ikke, men det er en FAQ der det kanskje står i. Allikevel er nok dette bare et billig universalt elektronikksett tilsvarende det man får på Biltema. En ny kontakt er ikke så mange kronene. Adapter fås også på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner at du gjerne vil ha orginalt, men hvis det finnes "interface" bokser som er nevnt lengre opp her, så er det sett i betraktning av pris en fullgod løsning etter min mening.

Har ettermontert hengerfeste på min E38 også, med uorginalt ledningsnett. Har ikke hatt problemer med det enda ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og interfaceboksene er noe annet enn originalvaren? Takler disse PDCen? Forsåvidt ikke noe must for meg, siden jeg har PDC-knapp jeg kan slå den av/på med, verre om man kun har PDC bak, for da får man ikke slått den av. Da er den styrt av reversen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi monterte det for kunde på en nesten ny 5 serie forleden. Den hadde ALT av utstyr og vi ble fakturert i overkant av 20 000kr....

Det er så morsomt å fortelle kunder hva det koster å ettermontere orginale ting. De blir jo som oftest sinna/irriterte/forbauset Vil nesten ikke fortelle der hva det kom på å bytte til navigasjon på en e-60 som vi tok i fjor.

Samt når vi fikk inn en 550(tror jeg) som kunden nektet å bestille med PDC fordi det var så lite pent. Etter ett år fikk vi den inn å vi måtte montere pdc foran og bak. Det kostet noen kroner det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir jo som oftest sinna/irriterte/forbauset Vil nesten ikke fortelle der hva det kom på å bytte til navigasjon på en e-60 som vi tok i fjor.

Monterte inn i en som ikke hadde navi eller byttet navi?

Fortell, fortell (pris)

Samt når vi fikk inn en 550(tror jeg) som kunden nektet å bestille med PDC fordi det var så lite pent. Etter ett år fikk vi den inn å vi måtte montere pdc foran og bak. Det kostet noen kroner det

How much? Samme pris uansett biltype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og interfaceboksene er noe annet enn originalvaren? Takler disse PDCen? Forsåvidt ikke noe must for meg, siden jeg har PDC-knapp jeg kan slå den av/på med, verre om man kun har PDC bak, for da får man ikke slått den av. Da er den styrt av reversen.

Regner med at disse boksene som nevnes her er det samme som å sette på relee på alle lysfunksjonene på baklyktene. Orginalvaren er jo å strekke ledning helt frem til sikringsboksen.

Må slå av PDC når jeg setter den i revers når hengerfestet er montert og henger tilkoblet, hvis ikke blir det mye piping.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte avtagbart feste på min e39. Brukte orginalt ledningsnett. En kabel måtte stekkes frem, det var til lysmodulen. eller blir alt koblet i bagasjerommet. Vil ikke anbefalte uorginale festene som går "rett" ut fra bilen. disse er mindre pene. Orginalt går det først ned under fangeren. ser mye bedre ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to kjappe bilder, hadde ikke tid til mer. Må ut å kjøre med hengeren :)

Du får studere å se om du finner ut av det merket ved siden av kontakten. Hvis du ikke ser noe fornuftig kan jeg lese det av i kveld for deg.

Det er mulig å låse med nøkkel ja, men den fulgte ikke med hos meg så den kjøpte jeg utenom.

jbo4tdoey89re59zfoh6.jpg

ydy2s6dt6up3ws36uxho.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...