jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Etter å ha kjørt 400 km etter toppbytte så ser jeg at det har forsvunnet ca 1 liter vann fra ekspansjonstanken. Hvor blir det av dette vannet tro? Er ikke noe kvit røyk og ingen vann i oljen. Når jeg åpner toppen på eksp.tanken etter at bilen har blitt kald er det ikke noe trykk som kommer ut, virker som om trykket kommer seg ut over natten. Skal det være slik?? Kan det være lokket til eksptanken som er utett?
///Mysild Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 skal være slikt... sikkert litt luft i systemet ditt trykket kommer av at når motoren er varm, utvider vannet seg... når vannet blir kaldt igjen... forsvinner trykket
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Som nevnt. Det skal ikke være trykk i tanken når motor er kald. Er da noe er galt.. : ) Men over til en annen ting, etterfyll og holde ett øye med nivået, må du stadig etterfylle "store" mengder, så burde du kanskje fortsette på denne tråden : )
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 hmm, ja-jeg tenkte også at det var litt luft jeg har jo en m40 318i radiator, og den er litt mindre enn m50 sin tror jeg. går helt fint, måleren står aldri over midten. Men kan være at når jeg fyller til "KALT" merket på tanken så er det egentlig litt for mye? Slik at det renner over når jeg kjører?
///Mysild Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 radoatoren er lik ja, bare følg med litt på det, men sikkert ikke noe å bekymre seg over... har du sett etter lekasjer?
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 oki. Sikker på at den er lik? synes nemmelig ned kjølekappa som jeg kjøpte til m50 motoren går lengre ned enn den gamle, altså at det bli et åpenrom ca 8-10 cm under radiatoren. Ingen synlige lekkasjer, men det kan jo hende det damper bort da..
maurtin Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 nivået på tanken min lå noen få cm under KALT, etterfylte litt men la seg tilbake til noen få cm under KALT uansett...
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 ja okei. På min legger det seg stabilt på ca midt mellom bunnen av tanken og KALT
BreitBau Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Sånn er det bare.. Kjører leeenge.. Så plutselig en dag er det blitt borte en halvliter på 2 dager.. Så fyller man på igjen og da kan det gå leeeenge før det beveger seg igjen.. Så PLUTSELIG er det litt borte igjen.. Osv.. Merkelig det der.. Aldri funnet noe feil..
Yngvejos Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Prøv å lufte litt. Sett passasjervarmeapparat på maks varme, sett tenningen på hakk 2. (men ikke start motoren), fyll frostvæsketanken til topps og åpne lufteskruen oppå radiatoren. Når det ikke kommer mer bobler, er det fritt for luft. Etterpå kan du fylle tanken helt opp, og kjøre en tur hvor du lar den varme seg sakte opp. Kjør litt fint etter at den har blitt varm også, for å ikke lage for mye trykk i systemet. Nå vil radiatorlokket slippe ut alt overflødig vann, og nivået burde legge seg fint på "kaldt" når motoren har fått kjølt seg ned.
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Utjevner seg selv når man er kommet så langt at tempen er javn. Litt etterfylling, men det varer jo ikke akkurat evig
Dirty Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 får å si det slik. det skal ikke være trykk i slangene når vannet er varmt. man skal kunne skru opp lokket når den sviver etter en lang kjøretur. vannet skal ikke komme opp av lokket. hatt mye problemer med dette på min 328. viste seg å være en bitteliten lekasje som den sugte falsk luft inn av.
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 hos meg stiger vannet når jeg åpner mens montoren er varm. da blir tanken helt full og det renner noenganger over.
Dirty Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 radoatoren er lik ja, bare følg med litt på det, men sikkert ikke noe å bekymre seg over... har du sett etter lekasjer? den er ikke lik. det finnes 2 typer radiatorer en stor type og en liten. 318 har dne lille typen. IKKE bruk den da får den problemer med å kjøle maskinen. snakket om erfaring i sverige
Dirty Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 hos meg stiger vannet når jeg åpner mens montoren er varm. da blir tanken helt full og det renner noenganger over. har du formye vann på ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå