Hyggmaister Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Henter opp denne etter et par år Jeg er hvertfall meget godt fornøyd med Swissvax produktene. Der får man også kjøpt farge til akkurat dine seter så resultatet blir perfekt!http://www.swissvax.no Kan noen gi meg en kjapp 1-2-3 for å rense skinnseter i bil? 1. Vask/rens - samme hvilken farge? 2. Lærmelk eller hva det kalles; samme hvilken farge? 3. Healer/voks/farge - her bør man kjøpe produkt som passer til fargen på setene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 skinnet blir som nytt med farging og behandling med swisswax produktene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Leathermaster er eneste skinnpleie produkt som faktisk ikke blir blankt etterpå, da har jeg prøvd Maguires, autoglym, swissvax og cartec. Problemet på nyere biler med skinn er at dem blir blanke etter en behandling med disse produktene. Dette gjør at skinnet blir seende gammelt ut, selv om det er gnske så nytt. Når det gjelder gammelt skinn med sprekker osv kan det helt sikkert lønne seg med produkter med masse fett. Men leathermaster retter også små skrukker i skinnet. Anbefalles på det sterkeste etter å ha brukt de somtte produktet i over 10år. Når vi først er inne på skinn, vil jeg også anbefale Krefting sin "Grønn BN" som skinn rens, da den er utrolig sterk, men ikke sliter på skinnet. Til sammenlikning er swissvax sin rens bare "møkk". Denne har jeg brukt med hell i 15år. Sammen med swissvax skinnbørste gir denne setene en utrolig matt finish. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Leathermaster er eneste skinnpleie produkt som faktisk ikke blir blankt etterpå, da har jeg prøvd Maguires, autoglym, swissvax og cartec. Problemet på nyere biler med skinn er at dem blir blanke etter en behandling med disse produktene. Dette gjør at skinnet blir seende gammelt ut, selv om det er gnske så nytt. Når det gjelder gammelt skinn med sprekker osv kan det helt sikkert lønne seg med produkter med masse fett. Men leathermaster retter også små skrukker i skinnet. Anbefalles på det sterkeste etter å ha brukt de somtte produktet i over 10år.Når vi først er inne på skinn, vil jeg også anbefale Krefting sin "Grønn BN" som skinn rens, da den er utrolig sterk, men ikke sliter på skinnet. Til sammenlikning er swissvax sin rens bare "møkk". Denne har jeg brukt med hell i 15år. Sammen med swissvax skinnbørste gir denne setene en utrolig matt finish. Jeg har iallefall helt motsatt erfaring med Swissvax, å har brukt dette i flere år. Her er noen eksempler på skinnstoler som er renset med swissvax. Å som du ser på delen som ikke er renset, så er den relativt blank i forhold til den rensede delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Henter opp denne etter et par år Jeg er hvertfall meget godt fornøyd med Swissvax produktene. Der får man også kjøpt farge til akkurat dine seter så resultatet blir perfekt!http://www.swissvax.no Kan noen gi meg en kjapp 1-2-3 for å rense skinnseter i bil? 1. Vask/rens - samme hvilken farge? 2. Lærmelk eller hva det kalles; samme hvilken farge? 3. Healer/voks/farge - her bør man kjøpe produkt som passer til fargen på setene? Det ligger litt forklaringer i interiørdelen av denne tråden jeg laget på DCN http://www.detailersclub.no/forum/topic ... ed-by-tcs/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Kudos Tommy. Hvor er liker-knappen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Leathermaster er eneste skinnpleie produkt som faktisk ikke blir blankt etterpå, da har jeg prøvd Maguires, autoglym, swissvax og cartec. Problemet på nyere biler med skinn er at dem blir blanke etter en behandling med disse produktene. Dette gjør at skinnet blir seende gammelt ut, selv om det er gnske så nytt. Når det gjelder gammelt skinn med sprekker osv kan det helt sikkert lønne seg med produkter med masse fett. Men leathermaster retter også små skrukker i skinnet. Anbefalles på det sterkeste etter å ha brukt de somtte produktet i over 10år.Når vi først er inne på skinn, vil jeg også anbefale Krefting sin "Grønn BN" som skinn rens, da den er utrolig sterk, men ikke sliter på skinnet. Til sammenlikning er swissvax sin rens bare "møkk". Denne har jeg brukt med hell i 15år. Sammen med swissvax skinnbørste gir denne setene en utrolig matt finish. Jeg har iallefall helt motsatt erfaring med Swissvax, å har brukt dette i flere år. Her er noen eksempler på skinnstoler som er renset med swissvax. Å som du ser på delen som ikke er renset, så er den relativt blank i forhold til den rensede delen. [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] FOR en jobb.. Jeg har aldri, under noen omstendigheter, sittet mer klistret til pc skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Jeg bruker colourlock sine produkter. Lærsåpe, rengjøringsbensin, elefantfett, sort halvblank innfarging til slitte/grønne områder (pusser litt på det først) og en "vedlikeholdskrem". Veldig fornøyd med disse. Restaurerte områder blir litt blankere i noen dager, men så ser det likt ut som det andre. Så bruker jeg en rulleskøyte (in-line) med myke gummihjul til å rulle over skinnet innimellom. For å holde det mykt og fleksibelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 må ha noe slikt jeg også, må få se hvordan det blir hos deg ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Leathermaster er eneste skinnpleie produkt som faktisk ikke blir blankt etterpå, da har jeg prøvd Maguires, autoglym, swissvax og cartec. Problemet på nyere biler med skinn er at dem blir blanke etter en behandling med disse produktene. Dette gjør at skinnet blir seende gammelt ut, selv om det er gnske så nytt. Når det gjelder gammelt skinn med sprekker osv kan det helt sikkert lønne seg med produkter med masse fett. Men leathermaster retter også små skrukker i skinnet. Anbefalles på det sterkeste etter å ha brukt de somtte produktet i over 10år.Når vi først er inne på skinn, vil jeg også anbefale Krefting sin "Grønn BN" som skinn rens, da den er utrolig sterk, men ikke sliter på skinnet. Til sammenlikning er swissvax sin rens bare "møkk". Denne har jeg brukt med hell i 15år. Sammen med swissvax skinnbørste gir denne setene en utrolig matt finish. Jeg har iallefall helt motsatt erfaring med Swissvax, å har brukt dette i flere år. Her er noen eksempler på skinnstoler som er renset med swissvax. Å som du ser på delen som ikke er renset, så er den relativt blank i forhold til den rensede delen. [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Her bra ut det her Tommy, men jeg mente ikke at swissvax skinnrensen gjorde setene blanke, derimot forsegleren som gjør de blankere etter behandling. Etter behandling med leathermaster kan man nesten ikke se forskjell etter rens. Den holder seg matt som overflatetene blir etter ett godt renseprodukt har gjort jobben. Men forstå meg rett, jeg er veldig glad i swissvax produktene og bruker mange av dem selv. Men de er ikke best på alt etter min erfaring. Virkelig fantastiske resultater du får ut av bilene du detailer, morro å se og lese Du har også laget meg en quiz med de bildene her Da jeg er utrolig glad i sportsbiler, var ett par av de enkle, men slet litt med Porschen og hvilke type Aston Martin. Men bilene er som følger: Bilde nr 1 er: Aston Martin Vantage V8. Nr 2 er: Porsche Carrera GT. Nr 3 er: Ferrari 360. Nr 4 er: Aston Martin DB9 Har en del biler av denne sorten på merittlista jeg også, alltid morsomt å shine slike biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Disse er ferdig behandlet, å ser ikke spesielt blanke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Det ligger litt forklaringer i interiørdelen av denne tråden jeg laget på DCNhttp://www.detailersclub.no/forum/topic ... ed-by-tcs/ Wooow, må vell koste litt det der? Bilen må jo ha gått opp 50k i verdi, helt villt mye arbeid som ble lagt ned der! Noen plass på sør-øst landet man får reparert hull i skinn seter foresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Januar 29, 2013 Share Skrevet Januar 29, 2013 Disse er ferdig behandlet, å ser ikke spesielt blanke ut.[ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Nei, ser ikke spesielt blanke ut nei. Men mener fortsatt at swissvax sitt kit blir blankere enn leathermaster. Igjen mange flotte biler på bildene. Den Wiesmannen er jo ganske kul, har jo BMW motor også, hvilken motor var det i denne? Skal selv ta en detailing av en Lamborghini Murcielago til helga. Orange 3 sjikt perlemor lakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 29, 2013 Share Skrevet Januar 29, 2013 Disse er ferdig behandlet, å ser ikke spesielt blanke ut.[ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Nei, ser ikke spesielt blanke ut nei. Men mener fortsatt at swissvax sitt kit blir blankere enn leathermaster. Igjen mange flotte biler på bildene. Den Wiesmannen er jo ganske kul, har jo BMW motor også, hvilken motor var det i denne? Skal selv ta en detailing av en Lamborghini Murcielago til helga. Orange 3 sjikt perlemor lakk Både Morgan aeromax, og wiesmann gt har BMW V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå