Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

m20b25 motor med girkasse vurderes solgt.

Jeg ble fortalt at motoren var en 2,7 eta med 2,5 topp da jeg kjøpte bilen, men ut i fra motornummeret er det en 88 mod b25 kat. Men det kan jo være muligheter for at tidligere eier har byttet til eta- eller dieselveiv.

Den ble tatt ut av en E34 for ca.4 måneder siden, grunnet ombygging til M5. Ca ett år siden jeg skiftet ventiltettninger, topp-pakning, innsugspakning, eksospakning, slipte ventiler, planet toppen (komplett slipesett til toppen).

Kam, løftere og akslinger ble ikke kjøpt nytt, men plukket sammen det beste fra to topper jeg hadde liggende.

Jeg har også skiftet registerreim, strammehjul og vannpumpe, for ca 2 år siden.

019.jpg

016.jpg

055.jpg

052.jpg

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva som er forskjell fra E30 til E34 b25 motor, men vil tro at kanskje bunnpanne og motorfester er forskjellig. Sikkert noen andre som kan svare på dette?

Skrevet

Jeg har ikke hatt oljekjøler, men er litt usikker på om motoren stammer fra E30 eller E34. Jeg kan sjekke nærmere på diverse nummer på motoren dersom det er interesse for det.

Skrevet

Du skal ikke sjekke opp for min del, men både i e34 og i e30 har m20b25 oljekjøler originalt. Men nå skal jeg holde kjæft og ikke rote i salgstråden din. Motoren fungerer uten kjøleren den. Det er ikke så mange slike motorer i markedet heller, så denne er nok salgbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...