maasoey Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Hvor mye koster det å bytte clutch på en 325i E30? Fikk pris på et mekonomenverksted borti her, de skulle ha over 7000 kun for arbeidet, + 3500 for clutchen. Nærmer seg jo en tredjedel av bilens verdi! Om noen melder seg, så betaler jeg godt om noen gjør det privat? Bor på Helgeland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maasoey Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Bump? Mangler 6 minutter på å bumpe da men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maasoey Skrevet August 29, 2008 Forfatter Share Skrevet August 29, 2008 Ikke det nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 hvorfor ikke gjøre det selv? kjøp deg haynes boka så ser du hvordan det gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 7000? satan.. mekonomen her i sarpsborg skulle ha 3500 de på min e34... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maasoey Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 Kan godt gjøre det selv, men er litt short på verktøy. Skal høre med en kar borti her som har et privat verksted og høre om han gidder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 hvor er sandnessjøen? tar på meg jobb jeg om det ikke er så langt unna hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 hvor er sandnessjøen? tar på meg jobb jeg om det ikke er så langt unna hehe Ca 1000 km kjøring for deg hver vei - ta med matpakke til turen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 hehe aha blei litt langt da ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 3500 for en originalclutch? Noen vet å ta seg betalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Dette er nettopp hvorfor gamle biler krever spesielt mekaniske og selvhjulpende eiere, i tilfeller som dette. Man trenger ikke akkurat mye verktøy for å bytte clutch. Mer arbeidsinnsats. En jekk, sikring i hvert hjørne, noen fastnøkler, en umbraco og ei skralle med forlengerere + piper (husk at det ofte er torxs å kassa). Evt senteringsverktøy, noe man kan kjøpe, låne eller lage. Ned med eksos, eksosdeksel, mellomaksel, girkassetravers, giroverføring, revers sensor, slavecyl, girkasse, clutch. Deretter sentrere clutchen og gjøre alt i motsatt rekkefølge. Tålmodighet, styrke og god smidighet i kroppen er alt som skal til, stort sett. Personlig har jeg skiftet min siste girkasse så lenge bilen ikke står på løftebukk. Da ta jeg heller elefantjekken og lemper ut hele motor og drivpakka, mot at jeg skal gå resten av dagen og banne og sverte over alt knotet og den vonde arbeidsstillinga.. Det tar gjerne en time lenger, men da går arbeidet så mye lettere, og er mye mer morsomt, mener nå jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 3500 for en originalclutch? Noen vet å ta seg betalt.... 3500kr for å bytte clutch, ikke for kun clutchen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 3500 for en originalclutch? Noen vet å ta seg betalt.... 3500kr for å bytte clutch, ikke for kun clutchen Nei. Les en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå