xracer Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Hei, jeg har nettopp anskaffet meg en E32 735i 87mod og lurer litt på et par grunnleggende ting om disse bilene. F.eks er det en spesiell type (merke) motoroje som er å anbefale på disse? Hva bruker dere? Lurer også litt på oljen for automatkassa. Å skifte filter for motor og automatkasse, er det noe jeg kan gjøre selv uten at jeg trenger å heve bilen fra bakken? Har gått fra en Volvo 240 i mange år til denne bilen...det var litt forskjell i kjørekomfort, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Du kan trygt bruke alle slags oljer, men Castrol er vel oftest anbefalt. Jeg bruker Magnatec 5-40. Litt dyr, men fungerer fint på min. Det er mulig du bør bruke noe annet på din storesekser. Søk, og du finner masse info. Du får ikke til, på en fornuftig måte, å bytte filter og olje på kassa uten å ha bilen løftet fra marka. Motor kan gjøres på flatmark. Regner med det er bedre komfort. Plaget med risting i rattet/bilen og slakk i styring? Hvis du er det finner du masse info om det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 19, 2008 Forfatter Share Skrevet August 19, 2008 Når det gjelder risting så har jeg faktisk merket noe jeg ikke likte spesielt Når jeg kommer opp i ca. 110 og det begynner å gå slakt oppover på motorveien, så begynner bilen å "lugge"/oscillere når jeg følger sakte på med gassen. Når jeg da legger sakte på med litt mer pådrag, begyner bilen å riste skikkelig (opp/ned). Det rare er at "luggingen" som oppstår skjer med en fast frekvens hvert .5 sek ca. Den skjer ikke med uregelmessing frekvens. Bilen går som bare f. hvis jeg drar skikkelig på. Ellers fungerer den greit på all kjøring under 100. Glemte å nevne at jeg ikke kan kjenne noe slakk i rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå