BMW E93, nå E63:-) Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Er det noen som kan anbefale forhandlere som selger xenon som har bra kvalitet? Hører at det er mange som plages med at det kun er den ene pæren som tenner når man slår på lysene...? At man må slå av og på et par ganger før begge pærene tenner...?
Gunnar Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Det meste er akkurat samme greiene, men med forskjellige bestilte "merker" på. Har aldri opplevd det du nevner med de to merkene som har vært i salg i webshopen på sidene her.
MariusW Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Jeg har akkurat bestilt fra edgeperformance. 750 kr settet. Har hørt fine ting om lysene men vi får se. Får dem i løpet av uka =)
316 Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Hvis ikke begge pærene tenner så må det jo være dårlig kontakt, eller svakt batteri på bilen. Xenon er jo ikke akkurat verdens mest avanserte system !
Bmwfanatic Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 settet jeg kjøpte på ebay hadde også enkelte ganger problemer med å tenne høyre lyset, har lest om problemet.. blir for mye spenningsfall i ledningen til ene lampa da du starter motoren (kommer vel an på åssen lysene på bilen er koblet, i dette tilfelle en e30) .. Kunne få kjøpt en duppedings som fikset det problemet visstnok
316 Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Det er jo bare den ene pæren som har styring fra rele, ettersom jeg har skjønt? Er i hvertfall det på mitt sett, derfor får jeg indikering på pærefeil i dashen... Har ALDRI hatt noe problemer med tenning av de i hvertfall. Spenningsfall? Er ikke snakk om lange biten her asså, max 2-3 meter?
Bmwfanatic Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 da du starter bilen vil det jo være ett spenningsfall i hele ledningsnettet.. var i allefall da den ene xenonpæra mi ikke ville tenne, da måtte jeg bare sette på park og slå på lysene igjen, da tente den hver gang
316 Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Det blir jo ikke spenningsfall det? Det er jo at den trekker så mye strøm i startøyeblikket... Dette har jeg virkelig vanskelig å forstå, så fremt at batteriet ikke er svakt. Da kan jeg forstå at den pæren som er "lengst" unna batteriet ikke tenner. Men Xenonkittet er jo bygget for at beggene pærene skal tenne...
316 Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Her fant jeg noe: xenon-ekstralys har en ballast.en boks der det går ut en ledning til pæra.den boksen skal ha + og -.styrestrømmen til den boksen tar du ut fra ev fjernlyspæra som er på bilen.har du orginale bi-xenonlykter må du være obs på hvor du tar ut styrestrøm."omkobling" fra nær/fjern er datasignaler noen steder.OBS:pass deg for støt.25 000 volt tennspenning Trekker en del i starten gitt!
BMW E93, nå E63:-) Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 settet jeg kjøpte på ebay hadde også enkelte ganger problemer med å tenne høyre lyset, har lest om problemet.. blir for mye spenningsfall i ledningen til ene lampa da du starter motoren (kommer vel an på åssen lysene på bilen er koblet, i dette tilfelle en e30) .. Kunne få kjøpt en duppedings som fikset det problemet visstnok Yes, det var dette jeg mente... Har flere kompiser som har hatt trøbbel med dette. Men xenon settet jeg har på Land cruisern har fungert helt problemfritt så jeg vet ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå