Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere ser på bildet så er det den vakuumbeholderen (13) og ventilen (16) som går til helt i enden av bakpotten som jeg ikke helt skjønner meg på. Skal skaffe meg en scorpion potte der bak og den er, så vidt jeg har skjønt, uten en slik inngang til noen slange.... correct me if I'm wrong... :shock:

Viss jeg bare skal drite i å montere dette opplegget på en effektpotte, hvor skal jeg da gjøre av den? og hva nyttefunksjon har den?

rkb1avhicfz1wwy0fhbr.gif

Skrevet

er bare 328 som har det.

og nyere (m52)

er et resonansspjeld eller hvordan det staves skal dempe lyd osv og gjøre noe annet hokuspokus som ikke har noe betydning :P

Skrevet
er bare 328 som har det.

og nyere (m52)

er et resonansspjeld eller hvordan det staves skal dempe lyd osv og gjøre noe annet hokuspokus som ikke har noe betydning :P

ok. hva gjør folk med dette da? struper slangen? må vite så mye som mulig....

Takker for svar hittil dirtydicky.... uten at jeg egentlig vil vite hva du mener med navnet ditt.... :wae:

Skrevet

Det er kun på 328 ja, den har kun en funksjon og det er å begrense støy.

Jeg trodde det var en slik motorbrems før, sån at man kan hvile på gira bedre i nedover bakker osv, men den er nok kun for å begrense støy.

Skrevet

Funksjonen til det spjeldet er rett å slett å støydempe motor lyden på lave turtall, den åpner ved høyere turtall sånn at motoren kan kvitte seg med mer eksos.

Så du kan fint skippe den, men om du må blinde noe eller noe sånn vet jeg ikke, den blir vel styrt av Vakum/motor styring mener jeg.

Skrevet
Det er kun på 328 ja, den har kun en funksjon og det er å begrense støy.

Jeg trodde det var en slik motorbrems før, sån at man kan hvile på gira bedre i nedover bakker osv, men den er nok kun for å begrense støy.

Ja den er jo en smule stille i forhold til 325 da.... men hva gjør man når man skal "deaktivere" dette patentet da?

Skrevet

Sån jeg ser det ut i fra bildet øverst så åpner det seg når det får nok trykk i innsugsmanifolden.

Går sikkert fint å bare fjernet det og tette hullet som blir i innsugsmanifolden.

Men det er bare gjetting fra min side.

Skrevet
Da tror jeg spjeldet er stengt.

Når bilen står i ro, er spjeldet åpent....

spørsmålet er om jeg bare skal nappe ut slangen fra bakpotten, gjemme den bak bakfangeren en plass og montere på effektanlegget....?

Skrevet

Er bare å kjøre på åpent...

med det mener du at jeg bare napper ut slangen ved bakpotten og lar den være?

Bør nå muligens plugge den igjen, du vil ikke ha fullt av dritt å støv inn i innsuget ditt, trekkes slangen av er nok spjeldet stengt ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...