Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vel pga at det er kald motor. hvis det blir borte når tempen blir normal?

husk når motoren er kald skal du ikke over 3000 omh egentlig

Skal du ikke over 3000omdr når motor er kald?

Den var ny, hva med alle de bmw som går i tyskland, de kjører ikke runder rundt i byen før de drar på motorveien. Og ikke kom å si at de ligger under 3000omd da.

En ting til, generelt alle biler som kommer fra tyskland går bedre enn norske biler. Hvorfor? mestsannsynelig pga ikke kjøring under 3000 omd de blir ikke sota ned osv.

Men en ting bmw ikke tåler er herjekjøring på kald motor, men over 3000 omd går da.

Skrevet

M motoren skal helst ikke over 3000 omdr før de er ved normal arbeidstemp.

Det var jo snakk om at den fusket ved pådrag på kald motor. pådrag regner hvetrfall ikke jeg som at han ligger i rolig å kjører på motorveien på over 3000 omdr med kald motor.

Skrevet
M motoren skal helst ikke over 3000 omdr før de er ved normal arbeidstemp.

Det var jo snakk om at den fusket ved pådrag på kald motor. pådrag regner hvetrfall ikke jeg som at han ligger i rolig å kjører på motorveien på over 3000 omdr med kald motor.

fusker ved lett pådrag stod det vell....

e46 m3 har digital (gul/rød) turtallsmerking som går på motortemp, den går fra 4500omdr.

men når det er sagt, så er problemet mitt spesielt merkbart ved litt motbakke (derfor skrev jeg pådrag) for må da opp bakken :)

Skrevet

min er også litt nappete avogtil. det samme var på e36 m3'en. på kald motor kommer den liksom litt brått på gassen (på forsiktig kjøring)og det hørest ut som antydning til fusk.gir seg etter et par minutter. var ikke forsjell etter jeg byttet plugger. har en tanke om M motorene går med ganske feit blanding når de er kald, og det kan føre til litt napping.

Skrevet

Man bør jo heller ikke legge seg rett ut på autobahn i 160 med kald motor. Jeg har alltid prøvd å ikke dra over 3000 rpm før vannet har normal temp., eller kjøre hardt før olja er varm.

En grunn til at biler fra tyskland kan være i bedre stand ift km-standen er vel fordi de har kjørt lengre strekninger, mens biler her har flere kaldstart (småkjøring), og kaldere vintere.

En annen ting jeg tenker på med en m-bil er at man lar drivverk og sånt bli varmt før man kjører hardt. Og ikke minst lar bilen kjøle seg ned før man skrur av tenninga.

Skrevet

...min fusker også bittelitt når den er kald fordi jeg også har en bakke bak huset ;)

Å får vell kommentere turtallskjøring på kald motor samtidig ;)

Jeg kjører alltid på lavest mulig turtall til oljetempen er iallefall 80-90 grader =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...