Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Stilig den der. :)

Fattern har en lik, bare ikke alpina. Han har en ''ess'' kompressor i sin 728. Har vel 325hk. Å den ble faktisk billigere i forbruk. ;)

1zy5gseny07hw8ldd7a2.jpg

5n47657ce6gl59com9kp.jpg

26tsgvu0eddrbpv9wdws.jpg

har sett denne bilen inne her før tror jeg. sikkert du som skrev om den. hviss ikke flere her har en far med 728 kompressor da :P

jeg vil ha bilen min lovlig da. så blir nok ikke ESS kompressor. ESS sine standard kit gir 300HK i 728. hva er gjort ekstra med din fars bil?

og siden jeg har en kræsja 740 med en 4,4 V8er som venter på å ta plass i min 728 så trenger jeg ikke kompressor.

mulig jeg finner på å sette lompressor på nye motoren da. 411 HK i E38 gjør seg. men er dyrt. og heller ikke mer lovlig på 740. så blir nok ikke kompressor på den motoren heller.

mye planer på gang. men skjer lite for tiden. venter fortsatt på litt deler til 740`n. før motorbytte startes.

såfort jeg får resten av delene starter prosjektet.

vurderer også sterkt å selge den "dyre" opelen og kjøpe noe billige grier som virker godt nok til og fra jobb. og selge alt jeg har av bmw og investere i en E38 alpina B12 6,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Jeg var innom GS bildeler og de fant fram et bryterpanel til min bil hvor alle knappene var i bruk. På det panelet kunne jeg selv velge hvor jeg ville ha ASC, varme og massasje og bryterpanelet var kompitabelt for videre modifikasjoner i bilen, f.eks ved ettermontering av PDC eller el rollo. De knappene som ikke er i bruk blir det festet et lokk over som ikke går an å trykke på. De andre du skal bruke er i bruk og du får løse knapper med alle slags symboler på.. Dette kostet 17-1800 kr uten noen form for rabatt..

Hvor var det du koblet opp + og - på setet? I sikringsbeholderen i bagasjen eller i hanskerommet?

Slik vil bryterpanelet jeg snakker om bli seendes ut..

20662.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen, hvis du har det med løse knapper i dag, som jeg antar du har siden det er en '98 mod du har, så er det ikke plug and play såvidt jeg fant ut på E38. Du trenger for det første den nye ramma, siden ramma du har har ett hull for hver knapp, mens faceliftutgaven har et langt hull til hele modulen, i tillegg er det en connector for hver knapp pre-facelift, mens som du ser på bildet ditt så er det bare en stor connector på modulen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg var innom GS bildeler og de fant fram et bryterpanel til min bil hvor alle knappene var i bruk. På det panelet kunne jeg selv velge hvor jeg ville ha ASC, varme og massasje og bryterpanelet var kompitabelt for videre modifikasjoner i bilen, f.eks ved ettermontering av PDC eller el rollo. De knappene som ikke er i bruk blir det festet et lokk over som ikke går an å trykke på. De andre du skal bruke er i bruk og du får løse knapper med alle slags symboler på.. Dette kostet 17-1800 kr uten noen form for rabatt..

Hvor var det du koblet opp + og - på setet? I sikringsbeholderen i bagasjen eller i hanskerommet?

Slik vil bryterpanelet jeg snakker om bli seendes ut..

20662.gif

er denne jeg må ha ja. men den passer ikke i min bil. jeg har masse løse knapper. ikke helt sikker på hvor setene er koblet. nautiluz kobblet og jeg skrudde ut/inn seter. men det er kobblet i sikkringsboksen rett under frontruten i motorrom på passasjersiden.

siden jeg har pre face bil og setene er fra facelift. så passet ikke kontaktene under sete. de 2 største ledningene under sete er + og - og de ble kobblet på sete. og noe er kobblet i motorrom sikkringsboksen. men vet ikke hva. kobblet også inn egen sikkring der vet jeg. de andre ledningene fra bil og sete er ikke kobblet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg var innom GS bildeler og de fant fram et bryterpanel til min bil hvor alle knappene var i bruk. På det panelet kunne jeg selv velge hvor jeg ville ha ASC, varme og massasje og bryterpanelet var kompitabelt for videre modifikasjoner i bilen, f.eks ved ettermontering av PDC eller el rollo. De knappene som ikke er i bruk blir det festet et lokk over som ikke går an å trykke på. De andre du skal bruke er i bruk og du får løse knapper med alle slags symboler på.. Dette kostet 17-1800 kr uten noen form for rabatt..

Hvor var det du koblet opp + og - på setet? I sikringsbeholderen i bagasjen eller i hanskerommet?

Slik vil bryterpanelet jeg snakker om bli seendes ut..

20662.gif

er denne jeg må ha ja. men den passer ikke i min bil. jeg har masse løse knapper. ikke helt sikker på hvor setene er koblet. nautiluz kobblet og jeg skrudde ut/inn seter. men det er kobblet i sikkringsboksen rett under frontruten i motorrom på passasjersiden.

siden jeg har pre face bil og setene er fra facelift. så passet ikke kontaktene under sete. de 2 største ledningene under sete er + og - og de ble kobblet på sete. og noe er kobblet i motorrom sikkringsboksen. men vet ikke hva. kobblet også inn egen sikkring der vet jeg. de andre ledningene fra bil og sete er ikke kobblet sammen.

knapp NR 2 fra høyre og venstre er like. det er et sete med en bølge over. det er massasjeknappen. og ifølge bilia er den ikke å få løs. kunn i panelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøbuse, Har du navi i bilen din? I så fall har jeg facelift midtkonsollramme som du trenger om du skal ha den nye knapperekka. Den går nok snart i bøtta, for jeg trenger den ikke...

har ikke navi i bilen nei. og Michael hadde også den rekka. men gadd ikke ta den med siden den ikke passer.

men tror da rekka skal passe i dashen min også. knappene mine sitter inntil hverrandre. tar jeg de ut kan man vel forsiktig brekke ut "skille stolpene" mellom hver knapp.

men vet du om pre face hadde massasje? også da noen knapper? eller kan jeg bruke en hvem som helst knapp. er jo bare av og på. men er kanskje no styring til greiene i bryteren slik som på bryteren til gardina bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge GS er bryterpanelet kun en av og på knapp så det skal ikke sitte noe styring eller noe i bryterpanelet.

Gunnar, Hmm.. Hvis det er det som er tilfellet så må jeg altså ha en felles kontakt (slik jeg har på setet) hvor da alle ledningene går inn i en kontakt? Isåfall er det vel bare å kjøpe kontakten til det nye bryterpanelet med tilhørende varme, massasje og ASC..? eller..? :?

Etter slik jeg har forstått det så ble vel ikke aktive seter levert til en pre-facelift og mye av problemene ligger der ettersom facelift fikk en annen kontakt og blandt annet DSC? Vil det være noen forskjell om ASC kobles til DSC knappen? er det i det hele tatt mulig?

Har funnet et brukt bryterpanel med kun varme, aktiv og ASC, er det en felles kontakt der eller er det for hver individuelle?

f1u6ounzs987zlezhliy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har tittet litt på kontakter i RealOEM, Koed osv.. Ser jo nå at det er en betydelig forskjell på facelift og pre-facelift ettersom pre-facelift har single kontakter hvor man kobler til strøm på hver enkelt. Så det jeg egentlig trenger er nr 3 på bildet? Et nytt deksel hvor jeg kan dytte ut de oppmerkede "platene" og sette inn knapp for varme og ASC.. Ettersom pre-facelift da ikke ble levert med aktive seter setter jeg da inn en annen knapp til aktiv setene..

41.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det burde jo i utgangspunktet være ett fett om det er en rollo knapp eller aktiv knapp. Ettersom aktive seter ikke har flere hastighetsfunksjoner er det jo kun en av og på funksjon. Ergo bør det fungere med en hvilken som helst annen knapp.. F.eks PDC knapp..

Skal få undersøkt dette så kommer tilbake med update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, så ASC-kontakten kan ikke kobles på DSC, rett og slett fordi det er en kontakt til hver bryter på den gamle. Men kanskje du kan få tak i den store connectoren, og klippe connectorer i bilen og koble alt sammen i den store connectoren. Spørs hvor dette henger på, tipper det er surra sammen med hele ledningsnettet i dashen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom Stenshagen idag og snakket med fastlegen (svært dyktig mekaniker forøvrig) og han mente det var en helt kurant jobb. Han skulle undersøke litt rundt så han var sikker på hvilke kontakter som gikk hit og dit. Han ville helst ha chassinr på bilen setene hadde sittet i, men det tror jeg mer eller mindre blir svært vanskelig, men tror han skulle greie det utenom. Ser ut til at det hele ordner seg så han skulle finne ut hvilke deler jeg trengte til bryterpanelet osv. Oppdaterer saken når jeg vet mer.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...