Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 Ok, gutter, jeg har klart å få opp døren nå og det like før jeg var på vei til å få falck til å åpne for ca, 1200-1500,- spenn. Nødåpningsprosedyren med nøkkel funket til slutt med nøkkel på FØRER siden. Jeg var på tur til å kople meg på bagasjeromslyset med riktig polarietet, men gjorde det ikke da jeg ble usikker etter å ha tatt av ledningene og målte 0 ohm (full forbindelse) mellom ledningene både med knappen inne og ute...Uansett takk for alle forslag fra dere! Med det samme jeg er inne på det elektriske, er det noen som vet om 190mA som min drar når alt skal være avslått før kvelden, er i meste laget? Har ikke alarm. Lurer også på om det releet som legger inn (klikk) i relemodulen under baksetet når batteriet koples på, er det som har med sentrallåsen å gjøre? Hvis det er det så hadde det vært interressant å kople ifra sentrallåskretsen for å se om det var den som dro det meste av de 190mA'ene...Jeg tror nå for meg selv at de fleste definerte og udefinerte rare hendelsene med sentrallåsesystemet er slitte tupper på mikrobryterne inni dørene. Synd man må kjøpe ny hele låsekassetten for å få ny bryter. Er et komfortrele som driver lys i bla heisknapper en stund etter tenning er av. Vil anbefale å måle etter at lysene i brytere er slukket. har du tap da ?
Aquarius Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Xracer, synes 190mA høres veldig mye ut. Ur, alarm, spillere osv trekker normalt bare noen få mA i hvile. Med 190mA trekker du ut 4,5Ah av batteriet i døgnet, så da skal du ikke la bilen stå i mer enn noen uker før du har flatt batteri. Stod nå i sommer parkert i 5 uker under feie. Hadde jeg hatt en sånn hvilestrøm, hadde jeg aldri fått startet (har 4 år gammelt 55Ah batteri).
xracer Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Xracer,synes 190mA høres veldig mye ut. Ur, alarm, spillere osv trekker normalt bare noen få mA i hvile. Med 190mA trekker du ut 4,5Ah av batteriet i døgnet, så da skal du ikke la bilen stå i mer enn noen uker før du har flatt batteri. Stod nå i sommer parkert i 5 uker under feie. Hadde jeg hatt en sånn hvilestrøm, hadde jeg aldri fått startet (har 4 år gammelt 55Ah batteri). Bare for å avsluttedenne tråden med et fornuftig svar så gikk strømforbruket ned til ca. 40mA en liten stund etter at jeg hadde lukket bakdøra som jeg stod på hodet inn av for å kople meg på Har i ettertid nå ikke hatt særlig problem med tapping av batteriet. Det er til å leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå