xracer Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Først. Jeg har lest gjennom alt av tråder om sentrallåsproblemer, men saken min er at jeg tok ut batteriet for lading. Låste 3 dører fra innsiden og passasjerdøra med å holde håndtaket oppe etter at knappen var trykt ned. Tenkte jeg skulle bruke trikset med å holde det oppe og bruke nøkkelen etc. MEN har prøvd ca. hundre ganger og får ikke passasjerdøra opp Bagasjerommet er åpent, men veggen inn til kupeen er HEL! Dette er en 735i 87 mod med midtarmlene. Trodde jeg skulle kunne sende jentungen inn i hullet der for å kunne åpne innenfra. Hva kan jeg gjøre med dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Ring Falck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Ring Falck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JorgenAndre88 Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Finn frem vinkelslipern og lag hull. Det gjorde jeg med min e34^^ funka fjell Sjekk først at det ikke er noe bensintank i veien da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raketten Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 jekk opp bilen og sett strøm på starteren underfar og vips du kan låse bilen opp men nøkkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Kan du ikke plukke ut bagasjeromsbelysningen å sette spenning på klemmene der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Eller du har ikke hatt anlegg i den en gang? så det ligger en + kabel bak i bagasje rommet? Ellers så funker det nok det som aquarius eller raketten sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Jeg brukte en lang plastremse (stiv, men bøyelig plast), borret et hull i enden, og festet en hyssing i hullet. Mens du holder hyssingen stramt inn til plaststykket, stapper du det inn mellom dør og pakning - oppe ved vinduet. Poenget er å hukke tak i låseknotten på innsiden, og dra den opp. Få hyssingen rundt låseknotten og stram til så du får godt tak, før du drar oppover. Jeg så på Falken når de åpnet e36'en til en kompis. Har måttet gjort det selv i ettertid, og det funket. Åpnet på 20 sek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 LodeRunner: Låseknotten på E46 er helt glatt (i alle fall på min). Denne får du ikke tak på. Xracer: Kom til å tenke på Om du kobler 12V til bagasjeromsbelsningen, husk for guds skyld å sjekke polariteten + og - på lampesokkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 Ok, gutter, jeg har klart å få opp døren nå og det like før jeg var på vei til å få falck til å åpne for ca, 1200-1500,- spenn. Nødåpningsprosedyren med nøkkel funket til slutt med nøkkel på FØRER siden. Jeg var på tur til å kople meg på bagasjeromslyset med riktig polarietet, men gjorde det ikke da jeg ble usikker etter å ha tatt av ledningene og målte 0 ohm (full forbindelse) mellom ledningene både med knappen inne og ute... Uansett takk for alle forslag fra dere! Med det samme jeg er inne på det elektriske, er det noen som vet om 190mA som min drar når alt skal være avslått før kvelden, er i meste laget? Har ikke alarm. Lurer også på om det releet som legger inn (klikk) i relemodulen under baksetet når batteriet koples på, er det som har med sentrallåsen å gjøre? Hvis det er det så hadde det vært interressant å kople ifra sentrallåskretsen for å se om det var den som dro det meste av de 190mA'ene...Jeg tror nå for meg selv at de fleste definerte og udefinerte rare hendelsene med sentrallåsesystemet er slitte tupper på mikrobryterne inni dørene. Synd man må kjøpe ny hele låsekassetten for å få ny bryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Gjorde samme greia på min e34, men da var det kun bakdørene som ble kranglete. Så lenge du får strøm i systemet skal dørene kunne åpnes som tidligere... Du kan som nevnt kople dæ til bagasjeromslyset eller lignende. Det skal sørge for spenning inn på resten av systemet. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 ...var litt sent ute der ser æ Godt du fant ut av det! Tenkte ikke over det, men når du sier det måtte æ også benytte døra på førersida for å komme inn. Angående disse 190mA'ene; høres ikke unaturlig ut for mæ. Hvis du regner om dette i watt får du 2,28W, hvilket æ vil tro hovedsaklig går med til å holde minnefunksjonen i cd-spilleren din. Sikker noe annet flott som også trekker litt hvilestrøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 OG... grunnen til at du målte 0 ohm da du målte mellom + og - i lyspæreholderen er at du da måler gjennom de andre pærene i bagasjerommet (evt cupéen dersom dette lyset går på samtidig). Ved ohm-måling sender instrumentet ut en veldig svak strøm som ikke er nok til å måle motstanden det ellers vil være i en lyspære, og vil derfor vise full kortslutning. Håper dette var til noen hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Bare slenger meg på...litt sent ute her men.. mener det stod i min instruksjonsbok på E34'n jeg hadde at nødåpningsprosedyren med nøkkel er laget kun på sjåførdøra.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 OG... grunnen til at du målte 0 ohm da du målte mellom + og - i lyspæreholderen er at du da måler gjennom de andre pærene i bagasjerommet (evt cupéen dersom dette lyset går på samtidig). Ved ohm-måling sender instrumentet ut en veldig svak strøm som ikke er nok til å måle motstanden det ellers vil være i en lyspære, og vil derfor vise full kortslutning. Håper dette var til noen hjelp Aha, takker for info'en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå