Gå til innhold

HJELP! Nå har jeg gjort det store!


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Først. Jeg har lest gjennom alt av tråder om sentrallåsproblemer, men saken min er at jeg tok ut batteriet for lading. Låste 3 dører fra innsiden og passasjerdøra med å holde håndtaket oppe etter at knappen var trykt ned. Tenkte jeg skulle bruke trikset med å holde det oppe og bruke nøkkelen etc. MEN har prøvd ca. hundre ganger og får ikke passasjerdøra opp :( Bagasjerommet er åpent, men veggen inn til kupeen er HEL! Dette er en 735i 87 mod med midtarmlene. Trodde jeg skulle kunne sende jentungen inn i hullet der for å kunne åpne innenfra. Hva kan jeg gjøre med dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en lang plastremse (stiv, men bøyelig plast), borret et hull i enden, og festet en hyssing i hullet. Mens du holder hyssingen stramt inn til plaststykket, stapper du det inn mellom dør og pakning - oppe ved vinduet. Poenget er å hukke tak i låseknotten på innsiden, og dra den opp. Få hyssingen rundt låseknotten og stram til så du får godt tak, før du drar oppover. Jeg så på Falken når de åpnet e36'en til en kompis. Har måttet gjort det selv i ettertid, og det funket. Åpnet på 20 sek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LodeRunner:

Låseknotten på E46 er helt glatt (i alle fall på min). Denne får du ikke tak på.

Xracer:

Kom til å tenke på :idea:

Om du kobler 12V til bagasjeromsbelsningen, husk for guds skyld å sjekke polariteten + og - på lampesokkelen :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, gutter, jeg har klart å få opp døren nå og det like før jeg var på vei til å få falck til å åpne for ca, 1200-1500,- spenn. Nødåpningsprosedyren med nøkkel funket til slutt med nøkkel på FØRER siden. Jeg var på tur til å kople meg på bagasjeromslyset med riktig polarietet, men gjorde det ikke da jeg ble usikker etter å ha tatt av ledningene og målte 0 ohm (full forbindelse) mellom ledningene både med knappen inne og ute...

Uansett takk for alle forslag fra dere!

Med det samme jeg er inne på det elektriske, er det noen som vet om 190mA som min drar når alt skal være avslått før kvelden, er i meste laget? Har ikke alarm. Lurer også på om det releet som legger inn (klikk) i relemodulen under baksetet når batteriet koples på, er det som har med sentrallåsen å gjøre? Hvis det er det så hadde det vært interressant å kople ifra sentrallåskretsen for å se om det var den som dro det meste av de 190mA'ene...Jeg tror nå for meg selv at de fleste definerte og udefinerte rare hendelsene med sentrallåsesystemet er slitte tupper på mikrobryterne inni dørene. Synd man må kjøpe ny hele låsekassetten for å få ny bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde samme greia på min e34, men da var det kun bakdørene som ble kranglete. Så lenge du får strøm i systemet skal dørene kunne åpnes som tidligere... Du kan som nevnt kople dæ til bagasjeromslyset eller lignende. Det skal sørge for spenning inn på resten av systemet. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...var litt sent ute der ser æ :P Godt du fant ut av det! Tenkte ikke over det, men når du sier det måtte æ også benytte døra på førersida for å komme inn.

Angående disse 190mA'ene; høres ikke unaturlig ut for mæ. Hvis du regner om dette i watt får du 2,28W, hvilket æ vil tro hovedsaklig går med til å holde minnefunksjonen i cd-spilleren din. Sikker noe annet flott som også trekker litt hvilestrøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG... grunnen til at du målte 0 ohm da du målte mellom + og - i lyspæreholderen er at du da måler gjennom de andre pærene i bagasjerommet (evt cupéen dersom dette lyset går på samtidig). Ved ohm-måling sender instrumentet ut en veldig svak strøm som ikke er nok til å måle motstanden det ellers vil være i en lyspære, og vil derfor vise full kortslutning. Håper dette var til noen hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG... grunnen til at du målte 0 ohm da du målte mellom + og - i lyspæreholderen er at du da måler gjennom de andre pærene i bagasjerommet (evt cupéen dersom dette lyset går på samtidig). Ved ohm-måling sender instrumentet ut en veldig svak strøm som ikke er nok til å måle motstanden det ellers vil være i en lyspære, og vil derfor vise full kortslutning. Håper dette var til noen hjelp :)

Aha, takker for info'en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...