Gå til innhold

Tap av førerkort

-Lasse-
 Share

Anbefalte innlegg

24 dgr på enerom og fotgjenger i 19 mnd. (så langt tilbake som 2001 dette da)

Utdrag fra artikkel i varden 03.09.2001

- Ubetinget fengsel

En 32-åring fra Skien i en BMW ble målt til hele 159 kilometer i timen på E134 rett bak Dyrskuplassen i Seljord. Han ble umiddelbart fratatt førerkortet og kan allerede nå belage seg på ubetinget fengselsstraff. En unggutt, opprinnelig fra Vest-Telemark men nå bosatt på oslokanten, må også regne med å møte i retten. Med sin Saab 900 ble han klokket inn i 139 km/t. En 61 år gammel mann i en "feit" Mercedes ble også fotgjenger etter at displayet på politiets måleinstrument viste 124 km/t.

-Dessuten fikk politiet bekreftet det de også vet fra tidligere: Mange av fartssynderne kjører kostbare og raske biler som BMW og Mercedes.

http://www.varden.no/article/20010903/NYHET/847128

Her må jeg rette Varden; jeg kjørte en -01 Mondeo stv, ikke BMW som det står i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 7 mnd uten for 91 i 60 sona , 9 tusen i bot . 3 mnd ekstra for 2 prikker . Dermed må jeg ta opp igjen førerkortet . Det er jo heller ikke gratis . Kommer vel fort på rundt 4-5 tusen kroner for eksamen å oppkjøring . Da kan man begynne å lure litt, mellom 14-15tusen for å kjøre 5 sure km\t over førerkort grensa som er 86 i 60 sona .

må si at dette prikk systemet er helt idiotisk .

Å hvorfor skal man straffes så hardt for små lovbrudd .

Er sikkert bedre å denge unger å kjerring...

Men er letttjente penger for staten dette.

Føler meg ikke som en forbryter men blir hvertfall straffa som en .

Heia NORGE sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...