Dr_S Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 eller endeleddet...eller bærekula...rister ved nedbrems? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
khuler Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 litt viberasjon i rattet ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Ta en titt på bærearmsforingene dine, er de dårlige så skift til M3 foringer evt noen polyforinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
khuler Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 bestillte powerflex jeg, skal skifte de foringen og se om det blir bra i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkr Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Hadde nylig av høyre bærearm for å bytte nedre kula, gjorde dette mens bilen stod på tosøylerbukk. Løsna de to boltene bakerst, satte en jekkestropp mellom begge bærearmene for å bremse innerste bolte fra å snurre rundt, brukte liten rørtang for å skru av mutteren her etter at den var løsnet med en 21mm nøkkel. Tilslutt løsnet jeg nedre bærekula og banket den løs. Satte bærearmen i skrustikke og meislet litt på ytterkanten av kulehuset for å få bedre anlegg når i pressa. Gikk greit å presse ut og sette inn ny, la et flatstål over bakkanten på den nye kula når jeg pressa inn for å fordele trykket bedre. Montering i omvendt rekkefølge, brukte da et kosteskaft under innerste kula for å presse oppover mens jeg teita mutteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefron Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 bestilte m3 foringer til bak kant av bærearmene.. delen i andre enden av armen satt no sykt... selv om muttern var av.. Hadde verken spett eller brytegaffel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Wold Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 anbefaler folk som holder på og gjøre dette til og gå til innkjøp av en brytegaffel med bærearm bytte fremme, bolten sitter så inni #¤##¤#¤ godt fast. koster 50-60 kr på biltema for en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå