Gå til innhold

bytte bærearm e36...

Zefron
 Share

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt, bruk en brytegaffel til å løsne bærekulene. Må nok ha en hydrauliske presse for å få inn nye foringer i bakkant av bærearm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran el bak..?

jeg byttet foran igår(igjen)

Må løsne en 19mm mutter på den yttre bærekulen og en 22mm som du kommer til fra motorrommet med litt forlengere og universal ledd. Så er det en 16mm mutter som holder stabstaget(92>) og 2 16mm bolter som holder den bakre foringen.

Jeg kjøpte forøvrig ny bærearm (540kr netto uten mva) istedet for å kødde med å bytte foringene.. mener kun ytre bærekule kostet rundt 300kr sist jeg byttet uansett så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran el bak..?

Må løsne en 19mm mutter på den yttre bærekulen og en 22mm som du kommer til fra motorrommet med litt forlengere og universal ledd. Så er det en 16mm mutter som holder stabstaget(92>) og 2 16mm bolter som holder den bakre foringen.

Jeg kjøpte forøvrig ny bærearm (540kr netto uten mva) istedet for å kødde med å bytte foringene.. mener kun ytre bærekule kostet rundt 300kr sist jeg byttet uansett så..

Skal bytte foran ja. Har ny bærearm. Så trenger ikke bytte noen foringer eller ha pressverktøy for foringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke noe av det nei:) Jeg bytta også i sommer. Det som kan være litt køddent er hvis bolten i den indre kula begynner å gå rundt. Da må du prøve å sette en jekk oppunder og jekke den fast igjen. Så ikke prøv å slå ned bolten før du har fått mutteren helt av. Elers kan det bli trøbbel. Jeg måtte varme med propan for å få av mutteren. Satt noe helt inni helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran el bak..?

Skal bytte foran ja. Har ny bærearm. Så trenger ikke bytte noen foringer eller ha pressverktøy for foringer?

Har du den foringen som bærearmen er festet i bakkant også?

Den er skrudd fast med 2*16mm bolter og så er bærearmen tredd inni denne. Den kan ofte sitte godt fast i bærearmen slik at du ødelegger den når du ska dra ut den gamle bærearmen og inn med den nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...