Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen der ute som har en E32 eller en med samme design på jekkfester og som har eller har hatt problemer med veldig rustne jekkfester? Lurer også på om noen har kompetanse og tid til å reparere/bytte ett på bilen min, innimellom da alle egentlig er dårlige. Jeg vil selvfølgelig prøve å betale bra for dette. Mulig det hadde vært billigere å lage profiler til dette? Tror festene på disse er innebygd i kanalen, så alt må skiftes...

Skrevet
Jekkefester er noe drit, fjern skiten så slipper du problemet, det har jeg gjort !

hvor jekker du opp bilen da? under traversen og kroken :shock:

eller har du noen fine buer på kanalene dær jekken skal stå :wink:

Skrevet

For det første så bytter jeg ut orginaljekken(har den fortsatt for å beholde orginaliteten da) Så bruker jeg å jekke opp i noe av det som er bærende under bilen, har per dags dato bare brukt jekkefester på bil en gang, og det var på en caravelle..

Skrevet
For det første så bytter jeg ut orginaljekken(har den fortsatt for å beholde orginaliteten da) Så bruker jeg å jekke opp i noe av det som er bærende under bilen, har per dags dato bare brukt jekkefester på bil en gang, og det var på en caravelle..

skal bilen være orginal er det vel bedre at jekkfestene er dær enn at jekken er i kofferten :shock:

bruker du kun å jekke opp etter annen bærende konstruksjon enn jekkfestene bør du fornye bilparken din, eller reparere :D neida. at kanalene er i bra stand har med sikkerhet og å gjøre.

har og hatt biler dær jekken har gått gjennom kanalene pga rust. men er ikke så mye jobb å fikse. og det nytter ikke mye med stabstag etc foran og bak, vist kanalene er borte. er en del av (ramma) utenom evt amcar og cab :) og er jævli å kjøre med litt hart.

Skrevet

Kanalene var i god stand, men fjernet jekkefestene uansett grunnet dårlig erfaring med e34 og jekkefester, det ruster der pga åpningen for utrenning av vann, der laget jeg en drenering!

Skrevet

Er litt enig med Hoem her. Hvis der er ok plasser å jekke opp bilen på utenom de originale jekkfestene, så hadde det vært bedre uten disse. I allefall på e32'en. Synes de ser veldig utsatt ut p.g.a at de er bygd spinkle og ser ut for å ruste lett bort. Mine er stort sett bare kjeks nå, men kanalene ser ikke ut for å gi etter enda. Jeg bor forresten i Follo regionen, hvis noen er interresert i å hjelpe etterhvert med å fikse disse :)

Skrevet
Er litt enig med Hoem her. Hvis der er ok plasser å jekke opp bilen på utenom de originale jekkfestene, så hadde det vært bedre uten disse. I allefall på e32'en. Synes de ser veldig utsatt ut p.g.a at de er bygd spinkle og ser ut for å ruste lett bort. Mine er stort sett bare kjeks nå, men kanalene ser ikke ut for å gi etter enda. Jeg bor forresten i Follo regionen, hvis noen er interresert i å hjelpe etterhvert med å fikse disse :)

jaja, kjør rustholk for min del da 8) jekk opp på hjulbuene for min del. :D

mange biler har d problemet. byttet jekkfester på min og. for å komme til måtte en del av kanalen bort sef....har vel rep kanaler på x hundre biler nå på jobb, på 13 år. men men,

husk i såfall å ha med garasjejekk og planker i kofferten i tilfelle pungtering da :lol:

:D

Skrevet

Ser jo selvfølgelig poenget ditt også Roger, det er jo selvfølgelig best å ha de der, men når man bor på slike krøtterstier hvor det blir saltet og helt på noe slags lake iblandt så er det best å ha minst mulig åpne rom på bilen hvor slikt kan samles, Jeg var 110% sikker på at det ikke var noe rust før jeg fjernet mine jekkefester, hadde selvfølgelig ikke bare lappet sammen noe harrymekk, da er det bedre med ihjelrustete kanaler.

Skrevet

hehe oki tanx :D hørt om tectyl? får innvendig tectyl og. vist bilen ruster er det mye eierens skyld. er mye å gjøre for og hindre rust. bor og i krøtterstier her i troms, og salting i byene. så er et stort problem dette. hadde jeg bestemt skulle d bli slutt på saltig av veiene :D

Skrevet

Har hørt om tectyl ja, det er et jævlig bra stoff når bilen er ny/ nylig renovert. Tectyl på en gammel bil som det ikke er fjernet all rust og varmet metallet vil danne fukt imellom, det har jeg et godt eksempel på fra en E34 jeg hadde! Der var rusten fjernet, men ikke varmet opp og fjernet fukt i metall, det så ikke ut som noe skjedde under der før en dag så falt det av i biter og et helvete åpnet seg som resulterte i en handleliste fra gs

Skrevet

sånn blir det vist det gjøres på feil måte vettu:) tectyl er genialt ellers. eneste det trenger er en tørr flate. trenger ikke fjærne all rust heller. ta bort det som er løst. du har tydeligvis erfaring med dårlig jobb, ohøres mmere ut som spakkel du snakker om, tectylen blir ikke hard etc.....

men sef må det være tørt. har ingating med ny bil etc å gjøre. dette kan jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...