xracer Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Hei, er det noen der ute som har en E32 eller en med samme design på jekkfester og som har eller har hatt problemer med veldig rustne jekkfester? Lurer også på om noen har kompetanse og tid til å reparere/bytte ett på bilen min, innimellom da alle egentlig er dårlige. Jeg vil selvfølgelig prøve å betale bra for dette. Mulig det hadde vært billigere å lage profiler til dette? Tror festene på disse er innebygd i kanalen, så alt må skiftes...
turn-in Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Kan vel kjøpe hele kanalen, og bare skjære ut de bitene som trengs.
528i Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 du bor vel laaangt fra Troms du kunne hjulpet deg jeg ellers
Hoem Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Jekkefester er noe drit, fjern skiten så slipper du problemet, det har jeg gjort !
528i Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Jekkefester er noe drit, fjern skiten så slipper du problemet, det har jeg gjort ! hvor jekker du opp bilen da? under traversen og kroken eller har du noen fine buer på kanalene dær jekken skal stå
Hoem Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 For det første så bytter jeg ut orginaljekken(har den fortsatt for å beholde orginaliteten da) Så bruker jeg å jekke opp i noe av det som er bærende under bilen, har per dags dato bare brukt jekkefester på bil en gang, og det var på en caravelle..
528i Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 For det første så bytter jeg ut orginaljekken(har den fortsatt for å beholde orginaliteten da) Så bruker jeg å jekke opp i noe av det som er bærende under bilen, har per dags dato bare brukt jekkefester på bil en gang, og det var på en caravelle.. skal bilen være orginal er det vel bedre at jekkfestene er dær enn at jekken er i kofferten bruker du kun å jekke opp etter annen bærende konstruksjon enn jekkfestene bør du fornye bilparken din, eller reparere neida. at kanalene er i bra stand har med sikkerhet og å gjøre. har og hatt biler dær jekken har gått gjennom kanalene pga rust. men er ikke så mye jobb å fikse. og det nytter ikke mye med stabstag etc foran og bak, vist kanalene er borte. er en del av (ramma) utenom evt amcar og cab og er jævli å kjøre med litt hart.
Hoem Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Kanalene var i god stand, men fjernet jekkefestene uansett grunnet dårlig erfaring med e34 og jekkefester, det ruster der pga åpningen for utrenning av vann, der laget jeg en drenering!
xracer Skrevet August 22, 2008 Forfatter Skrevet August 22, 2008 Er litt enig med Hoem her. Hvis der er ok plasser å jekke opp bilen på utenom de originale jekkfestene, så hadde det vært bedre uten disse. I allefall på e32'en. Synes de ser veldig utsatt ut p.g.a at de er bygd spinkle og ser ut for å ruste lett bort. Mine er stort sett bare kjeks nå, men kanalene ser ikke ut for å gi etter enda. Jeg bor forresten i Follo regionen, hvis noen er interresert i å hjelpe etterhvert med å fikse disse
528i Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Er litt enig med Hoem her. Hvis der er ok plasser å jekke opp bilen på utenom de originale jekkfestene, så hadde det vært bedre uten disse. I allefall på e32'en. Synes de ser veldig utsatt ut p.g.a at de er bygd spinkle og ser ut for å ruste lett bort. Mine er stort sett bare kjeks nå, men kanalene ser ikke ut for å gi etter enda. Jeg bor forresten i Follo regionen, hvis noen er interresert i å hjelpe etterhvert med å fikse disse jaja, kjør rustholk for min del da jekk opp på hjulbuene for min del. mange biler har d problemet. byttet jekkfester på min og. for å komme til måtte en del av kanalen bort sef....har vel rep kanaler på x hundre biler nå på jobb, på 13 år. men men, husk i såfall å ha med garasjejekk og planker i kofferten i tilfelle pungtering da
Hoem Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Ser jo selvfølgelig poenget ditt også Roger, det er jo selvfølgelig best å ha de der, men når man bor på slike krøtterstier hvor det blir saltet og helt på noe slags lake iblandt så er det best å ha minst mulig åpne rom på bilen hvor slikt kan samles, Jeg var 110% sikker på at det ikke var noe rust før jeg fjernet mine jekkefester, hadde selvfølgelig ikke bare lappet sammen noe harrymekk, da er det bedre med ihjelrustete kanaler.
528i Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 hehe oki tanx hørt om tectyl? får innvendig tectyl og. vist bilen ruster er det mye eierens skyld. er mye å gjøre for og hindre rust. bor og i krøtterstier her i troms, og salting i byene. så er et stort problem dette. hadde jeg bestemt skulle d bli slutt på saltig av veiene
Hoem Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Har hørt om tectyl ja, det er et jævlig bra stoff når bilen er ny/ nylig renovert. Tectyl på en gammel bil som det ikke er fjernet all rust og varmet metallet vil danne fukt imellom, det har jeg et godt eksempel på fra en E34 jeg hadde! Der var rusten fjernet, men ikke varmet opp og fjernet fukt i metall, det så ikke ut som noe skjedde under der før en dag så falt det av i biter og et helvete åpnet seg som resulterte i en handleliste fra gs
528i Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 sånn blir det vist det gjøres på feil måte vettu:) tectyl er genialt ellers. eneste det trenger er en tørr flate. trenger ikke fjærne all rust heller. ta bort det som er løst. du har tydeligvis erfaring med dårlig jobb, ohøres mmere ut som spakkel du snakker om, tectylen blir ikke hard etc..... men sef må det være tørt. har ingating med ny bil etc å gjøre. dette kan jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå