Gå til innhold

bil tikker etter tap av oljetrykk

gnmfr
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen gikk ca 30sek uten oljetrykk og nå tikker den som faen...

er en m42 92 mod

hva kan ha skjedd hører ut som veldig høy ventiltikk liksom

helte på samme olja igjen pga den var bare 2 dager gammel så er ikke olja og klakkinga følger turtallet, er ganske sikker på dette er ventiltikk men hvorfor har dette skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis fått en veldig høy slitasje på kamaksling og tilhørende deler i og med at du har hatt null oljetrykk.

Disse delene sitter øverst i motoren og får lett høyere slitasje når det er lite olje på motoren.

Hvorfor var det 30 sek uten oljetrykk? Var det under kjøring på litt turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sannsynligvis har skjedd er at kammen har blitt såpass slitt på knastene at ventilklaringen har blitt altfor stor...

Kan jo prøve med en litt tykkere delsyntetisk olje og høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten være at den nye oljen ikke har trengt inn i ventilløfterne...har du flaks så gir det seg etterhvert...kan skyldes generellt lavt oljetrykk, eller ble den kjørt oljetom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten være at den nye oljen ikke har trengt inn i ventilløfterne...har du flaks så gir det seg etterhvert...kan skyldes generellt lavt oljetrykk, eller ble den kjørt oljetom?

Ble ikke kjørt uten olje men tikkinga gav seg i etter jeg hadde kjørt litt hardt var borte et par dager men nå er den tilbake faen ass håpa den var borte jeg :cry::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at denne er utstyrt med hydrauliske ventilløftere, disse er meget følsomme for oljetrykk. At du har raset flere av disse er ikke usannsynlig. Ta av toppdeksel og se etter meget stor slitasje på kammer også.

synes allikavel det var rart at det ikke tikket et par dager?? :?

den fjusker også på et hvist turtall ca 5-6tusen dette tyder vel på kammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventilløftere. Skjekk kammene som nevnt tidligere og kom med tilbakemelding :) Eller så bor jeg jo ikke akkurat langt unna og du har nr mitt, så kan jeg ta en titt ; )

da sender jg deg en ml når jeg har fått skrudd av det toppdekslet noe som ikke blir med det første hehe.. :?:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem i alle dager kjører motoren sin uten oljetrykk når man veit det?? greit nok på tomgang.. men uten oljetrykk så sliter det FORT

den blei IKKE kjørt med. gikk kun på tomgang i noen sekunder ettersom han så på måleren at den ikke hadde oljetrykk. grunnen til tap av oljetrykk var at de som hadde sveiset bunnpanna hadde tettet sila med sveis. dette ble utbedret og han fikk oljetrykk igjen FØR han kjørte med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...