Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:

har en bak potte som heter supersport nå.

vudere og kjøpe supersprint bak potte og supersprint stykke som fjerne katalysator til bilen.

vil eg få nåe økning i effekt ved å gjere dette?vil bilen bråke mye mer tru?

Skrevet
Effektøkning bør nok også være realistisk i dette tilfelle, men hiv på grenrør når du først er i gang da!

glemte og nevne det,men det gjelder en 328 e-36

hvor mye hk tror dere er mulig på det da? 4-5 hk maks?

mulig dte etter kvert,for sjå det an lit med grenrør

Skrevet

med grenrør, uten katalysator og med bakpotte fra f.eks supersprint så tror jeg du kan forvente deg mer enn 4-5hk. Katalysator stjeler faktisk noen hester. Er det ikke rundt 5+% man rekner med med fullt effektanlegg med grenrør?

Skrevet

Det varierer jo fra bil til bil, men mener det er vanlig at katten stjeler 5-10 hester? Grenrør hiver på et par ekstra hester, bakpotta har vel på sin side ikke så veldig mye å si, foruten litt lyd :)

Bare ta noen tall: 5% økning på en motor med 193 hk (328) = 9.65

Når jeg på min side mener at du bør kunne få 10-15 hk ut av et sånn oppsett, så bør jo det være ganske realistisk :wink:

Skrevet
men så har jo igjen motor tapt noen hk siden den var ny, så kansje 5 over det som er oppgitt er realistisk :)

motoren er ikkej så udlsit som dem fleste,bilen står nå på 90700 km så den er ikkje utslit,trur nok en da hk i den her bilen er reele hk :)

Skrevet

Hadde ikke forventet noe mer enn 5hk.

Men fjerner du kat og har en bråkete effektpotte i tilleg så vil det muligens bråke mer enn du ønsker.

Skrevet

Tror det er vanskelig å tjene no mer enn 5hk. En motor kan faktisk gå dårligere også hvis den får for lite motstand. Tror ikke katalysator stjeler mer enn en 3hk. Grenrøret kan hjelpe mere på. På nye biler er det faktisk mulig å miste effekt ved å fjerne katalysator.

Skrevet
Tror det er vanskelig å tjene no mer enn 5hk. En motor kan faktisk gå dårligere også hvis den får for lite motstand. Tror ikke katalysator stjeler mer enn en 3hk. Grenrøret kan hjelpe mere på. På nye biler er det faktisk mulig å miste effekt ved å fjerne katalysator.

noe må det jo vere og tjene på det,utenom lyd hehe.ellers er jo vitsen vekk,328en har vel to katalysatorer,en på hvert rør under bilen?

Skrevet

ikke for å drepe gløden her,men å trimme sugemotorer er dyrt som f... i forhold til hva man får igjen for det.ville droppa det var jeg deg.

gå heller rett på kompressorkit. en motor er en luftpumpe,og da må man gi den det den vil ha :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...