Fredrik Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Jeg avslutter denne tråden for min del med å gjenta at du bruker en del feil fakta og blander dette med en god del mangel på elementær forståelse for bilteknikk og dette sammen med en del synsing gir resultater som blir helt feil. At du avslutter med å spørre om det er mer jeg vil vite gjør at du bekrefter din uvitenhet i denne sammenheng. Samtidig tror jeg det blir vanskelig å forklare deg hvordan dette henger sammen når du opptrer som en "allviter" og allerede kan dette bedre enn de som har hatt det som yrke i mange år. Sett fra mitt stå sted hadde litt ydmykhet og svar på direkte spørsmål vært en bedre måte å opptre på i stede for en god del antagelser og synsing. Harde fakta og teknisk korrekthet veier tyngre for de fleste, i alle fall for meg. Just my 2 last cents. Ha det bra... (!)... Jeg liker ikke å diskutere med folk som er mer fokusert på andres argumentasjoner og kunnskaper enn deres egne argumentasjoner og kunnskaper. Jeg ser absolut svakhetene med 80-120 Km/t disiplinen, men det er ikke jeg som har skapt denne tradisjonen... som stadig blir benyttet i utstrakt grad av bilprodusentene. Jeg ser imidlertid, i motsetning til deg, at disiplinen kan benyttes til å se hvor god seigdragingsevne en motor har under bestemte betingelser. At man ikke kan eller bør sammenligne dieselbiler og bensinbiler (og/eller biler med automatgear) er intet nytt, men det er altså det folk gjør hele tiden og dermed blir bl.a 80-120 Km/t disiplinen stadig benyttet. At 3. gearet ikke er en del av disiplinen 80-120 Km/t skyldes ganske enkelt det faktum at de fleste dieselbilene på markedet (inkl. min egen 318d) ikke kan benytte 3. gearet på en praktisk måte uten å komme utenfor det turtallsområdet motoren kan håndtere. Du har åpenbart ikke mer fornuftig å komme med i denne diskusjonen og dermed passer det fint at du selv setter punktum for din deltagelse så langt. Hvis du mot formodning skulle komme i tanke om et konstruktiv bidrag er du selvfølgelig velkommen til å poste bidraget i tråden... alternativt sier vi oss tilfreds med dine bidrag så langt.
Erebus Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Hei igjen Fredrik.Jeg beklager, igjen, hvis du oppfatter at du blir kritisert i denne tråden,det er ikke min hensikt. For å gjenta meg selv er min eneste hensikt med å stille spørsmål til deg i denne tråden at du blander fakta med antagelser og synsing som igjen fører til feil resultater. Og du benytter ikke muligheten til å forklare eller belyse dine resultater slik at de blir forståelige og holdbare teknisk sett. Jeg trodde at en entusiast som du med over 10000 inlegg og lang fartstid her inne kunne diskutere BMW på et teknisk nivå som gjør at man får ryddet til side synsing, antagelser og feil på en grei måte. Dette ville vært opplysende og til nytte for mange. Jeg tolker deg slik at mine tekniske spørsmål til deg oppfattes som kritikk og at dette kan være ubehagelig for deg. Jeg vil selvfølgelig avslutte dette umiddelbart, på et slikt forum skal man selvfølgelig ha det moro og diskutere BMW slik at alle synes det er gøy Joda... jeg liker en god diskusjon, men jeg er ikke enig med deg og det har jeg forsøkt å forklare flere ganger nå. Du får nesten bare ta denne akselerasjonsøvelsen for hva den er... en øvelse som forteller hvor hurtig bilen er i et bestemt hastighetsintervall i bestemte gear... that´s it... enten det handler om en dieselbil eller en bensinbil. Vedr. en tilsvarende øvelse for en bil med automatgear har jeg påpekt et par ganger at det ikke gir en fornuftig mening med mindre man aksepterer at automatgearet gearer ned, men da blir poenget med en seigdragingstest også ødelagt. Hva mer vil du vite ?... Jeg avslutter denne tråden for min del med å gjenta at du bruker en del feil fakta og blander dette med en god del mangel på elementær forståelse for bilteknikk og dette sammen med en del synsing gir resultater som blir helt feil. At du avslutter med å spørre om det er mer jeg vil vite gjør at du bekrefter din uvitenhet i denne sammenheng. Samtidig tror jeg det blir vanskelig å forklare deg hvordan dette henger sammen når du opptrer som en "allviter" og allerede kan dette bedre enn de som har hatt det som yrke i mange år. Sett fra mitt stå sted hadde litt ydmykhet og svar på direkte spørsmål vært en bedre måte å opptre på i stede for en god del antagelser og synsing. Harde fakta og teknisk korrekthet veier tyngre for de fleste, i alle fall for meg. Just my 2 last cents. Sukk, Enda et eksempel på en person som skulle ønske han ble noe mer i livet, og derfor sparker i alle retninger ( og særlig oppover) og hevder at ingen kan noe utenom seg selv. Synes gjennomgående at innleggene dine bærer preg av svada og lite faktisk informasjon, og i ønsket om å generalisere og objektivisere fakta ender du opp med å faktisk ikke si noen ting, minner meg om en politiker i så måte... Et eksempel på det er i en tråd der en person spør spesifikt om 730D vs 740D, du har begge, og dette hadde vært en fin anledning til å presentere dine synspunkter, likevel sier du at "dette beror på hva slags kriterier du setter", og henviser videre til andre 7-serie forumer? et forum er faktisk TIL for subjektive oppfatninger. Thanks for nothing tipper jeg personen tenkte Fredrik er fullt klar over at en 318d ikke er like SPREK som en 728i, men han påpeker bare at i en bestemt disiplin i et bestemt gir i en fastsatt hastighet, så henger 318d på. Dette er ment som en morsom /interessant observasjon, ikke en påstand om at bil A er sprekere enn Bil B. Beklagelig at du ser på dette som kritikk og ikke for hva det er, en seigdragningstest.
Stratos Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Grunnen til at jeg velger diesel er at kreftene er tilgjengelig fra lavt turtall, og jeg kan prompe rundt i norske hastigheter med kreftene lett tilgjengelig. Slipper å kaste bilen ned i 2. gir for å få opp dampen. (Kjører E82 120dA)
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Jeg er så enig med deg stratos! Har aldri vært artigere å kjøre forbi som det er med min nye diesel. Kjører nesten like greit forbi i alle gir uten at du må trenge en helsikkes motor som er dyr i forbruk og forsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå