Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble i kveld stoppet av onkel blå med blålys og greier, da de mente jeg kjørte med en ulovlig lyskombinasjon!

Som jeg forstår det så bomma han ganske godt, da han påsto parklys + nærlys er ulovlig...

Parklys er jo alltid på!

Vrir en gang på lysbryteren = park

Vrir to hakk = park + nærlys

Prøvde å forklare dette, men fikk da beskjed om å bestille en time på verksted for omkobling av lysene. (som er slik de er fra fabrikk)

Ville gi meg bot på 2 lapper, men jeg nektet å godta. Fikk da slippe unna med en advarsel.

Ble stoppet med spaghetti raceren..... :P

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

så lenge du kjører rundt i politi bil og går med politi uniform så virker det som at man kan gjøre akkurat det man vil og har lyst til etter min mening. og da går det heller ikke ann og si noe til dem får dem har altid rett uansett så lenge dem har den harry uniformen på seg!!! var dette på kvelden eller dagen?

Skrevet
så lenge du kjører rundt i politi bil og går med politi uniform så virker det som at man kan gjøre akkurat det man vil og har lyst til etter min mening. og da går det heller ikke ann og si noe til dem får dem har altid rett uansett så lenge dem har den harry uniformen på seg!!! var dette på kvelden eller dagen?

Litt OT mitt innlegg da. Opplevde at på første skoledag stod politiet gjemt bak hushjørner for å ta bilister, nesten i kamuflert posisjon og med samband. I stedenfor å være godt synlig for barna, voksne, fotgjengere og bilister, snek dem seg rundt omkring som om første skoledag skulle være den store "trafikksyndedagen". Synes det er noe tullball å springe etter foreldrene inn på skolengården. Hvorfor ikke være godt synlig, nikke og smile og være ett positivt bilde i skoleområdet. Hvor mange foreldre tror dere pratet "dritt" om politiet til ungene sine på når dem oppfører seg på den måten?

Skrevet

helt enig i det du sier, politiet har en får dårlig instilling i dag og kansje ikke så rart folk snakker dritt om dem hele tiden. selv opplevde jeg en episode da en politi kar kjørte i over 190 uten blå lys på tak eller noe. så når han kom på et kryss kom det en bil utti og da snurra politibilen siden han kasta seg unna. det første han gjore når han kom seg hel ut av bilen var og skrive bot og aristere dem som skulle ut på veien. han hadde ingen rett eller lov til og verken kjøre så fort eller skrive bot til dem. men siden han var politi så kunne han tydeligvis gjøre dette. vi stoppe selvsagt og sprute om det gikk bra men neida han var sint og ba oss stikke av får dette orna han.

er jo også mange hygelige politimen. men virker som mange av dem gleder seg over og stoppe ungdom på moped og bil siden da får de sikkert førelsen av og herske over dem yngere!

Skrevet

Er det snakk om park + nærlys eller park + grøfte/tåkelys? Maaaaaaaange biler har kombinasjonen park + nærlys som standard, men park + grøft er det delte meninger om.

Skrevet

Det er selvsagt snakk om park + nær. Altså, det som står i topic. De fleste bør jo vite at park + tåke kun er lov på dagtid, mens nær+tåke "aldri" er lov.

Skrevet
De fleste bør jo vite at park + tåke kun er lov på dagtid, mens nær+tåke "aldri" er lov.

De fleste ja... Hender det er noen som ikke vet det og det hender folk blander definisjonen av nærlys/grøftelys/tåkelys/kjørelys.

Jeg har opplevd å bli stoppet like før den lange brua på vei til Arendal av en politimann som måtte ha hatt ei utrolig vond kvise et sted. Likte ikke park + grøftelys selv om det var midt på lysteste dagen iallefall...

Skrevet

Kan noen definere disse lysene ved å forklare hvor de sitter på bilen? Nå mista jeg helt snøringa :S

E34.

Hakk 0 = null lys

Hakk 1 = Park?

Hakk 2 = Kjørelys?

Høyre bryter e34.

Hakk 0 = ingen lys

Hakk 1 = Grøftelys

Hakk 2 = Tåkelys bak

Skrevet

haha, han karen har jeg møtt på også stian. han mente på at jeg måtte slå av parklysa når jeg kjørte med vanlig nær lys.jeg forklarte at parklysa står på hele tiden, og siden jeg har ae så er det en 4 parklys..

Etter en halvtime med frem og tilbake pjatt så var det greit.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...