Istappen Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Heisann Hadde i juni bilen på service og eu-kontroll, Fikk karamell-sjokk da BMW ringte meg opp og sa at det meste med bremsesystemet bak var gåen. Havna på 30 000,- inkludert servicen og ferdig eugodkjent. Så etter det at bilen var begynt og ryke litt mer. Altså røyk fra eksosen. Ringte de opp igjen og ble enige om at de skulle sjekke dette. Jaja. Da var det plutselig turboen og katalysator og dette ville komme på cirka 37 000,- Er det noen her som om mulig kan tipse meg om dette er reelle priser og om det fins noen andre enn de oppe på økern som kan gjøre dette billigere. Hadde blidd utrolig takknemlig for svar
Tore Diesel Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 30000,- var da voldsomt, men vet ikke hva det tar for en service jeg da.....
tmice Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du kan høre med Eirik Viste her inne han har samme nick som navn.... Han skaffer deler til biler fra bl.a Tyskland, han fikser det meste... å det blir en helt annen pris en det du nevner...
Kjennern Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Koster å eie E39 med M57D30 motorn Men et godt tips, prøv Autopower eller Alf Lie på Kalbakken. Eller så kan du vel kjøpe på GS for eks å få et lite verksted til å bytte. Må jo ikke bruke Autozentrum. Men merker du kun soting? EDIT: M57DXX mente jeg kanskje
Istappen Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Heisann Merker kun sot/ekstra røyk ja. Er sjenerende. Håper flere her kan tipse meg om etpar verksteder med BMW-peil som de tror kan være billigere og gjøre en bra jobb. Den servicen var kun inspesjon 1 men det var dette med bremsene som gjorde at det spratt opp i 30 000.
Kjennern Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Hei som sagt, prøv Autopower og/eller Alf Lie. Melder du deg inn i BMW CCN så får du 10% på Autozentrum på Økern og 15% på Autozentrum på Gardermoen. Litt sot er da vel ikke noe farlig. Bare å kjøre til det stopper Min soter bra den også så tror nok ikke du skal være veldig bekymret. Har en følelse av at Autozentrum/Bavari liker å bytte deler før de egentlig må byttes....
530diesel Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 hallo er bilen din chipet? viss så kan du prøve å stille ned på chipen vist det er en powerbox du har. se helt bakpå samlerøret til commonrailen på den kontakten der vist du ikke er sikker om den er chipet, er den det er det et T stykke på ledningen. sjekk også om det lille filteret til turboen er byttet, dette kan forårsake turbohavari vist det ikke blir byttet.
andreasnil Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 Heisann. Kan være ei dyse som er gåen, hadde mye soting på min 525 dat 2001 mod. Hadde den inne til diagnose og da ble d konstatert feil på en dyse. kom på 3000,- med ny byttedyse, skiftet den skjøl og null røyk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå