Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Hadde i juni bilen på service og eu-kontroll,

Fikk karamell-sjokk da BMW ringte meg opp og sa at det meste med bremsesystemet bak var gåen. Havna på 30 000,- inkludert servicen og ferdig eugodkjent. Så etter det at bilen var begynt og ryke litt mer. Altså røyk fra eksosen. Ringte de opp igjen og ble enige om at de skulle sjekke dette. Jaja. Da var det plutselig turboen og katalysator og dette ville komme på cirka 37 000,-

Er det noen her som om mulig kan tipse meg om dette er reelle priser og om det fins noen andre enn de oppe på økern som kan gjøre dette billigere.

Hadde blidd utrolig takknemlig for svar

Skrevet

Du kan høre med Eirik Viste her inne han har samme nick som navn....

Han skaffer deler til biler fra bl.a Tyskland, han fikser det meste... å det blir en helt annen pris en det du nevner...

Skrevet

Koster å eie E39 med M57D30 motorn 8)

Men et godt tips, prøv Autopower eller Alf Lie på Kalbakken.

Eller så kan du vel kjøpe på GS for eks å få et lite verksted til å bytte. Må jo ikke bruke Autozentrum.

Men merker du kun soting?

EDIT: M57DXX mente jeg kanskje

Skrevet

Heisann

Merker kun sot/ekstra røyk ja.

Er sjenerende.

Håper flere her kan tipse meg om etpar verksteder med BMW-peil som de tror kan være billigere og gjøre en bra jobb.

Den servicen var kun inspesjon 1 men det var dette med bremsene som gjorde at det spratt opp i 30 000.

Skrevet

Hei som sagt, prøv Autopower og/eller Alf Lie.

Melder du deg inn i BMW CCN så får du 10% på Autozentrum på Økern og 15% på Autozentrum på Gardermoen.

Litt sot er da vel ikke noe farlig. Bare å kjøre til det stopper :lol:

Min soter bra den også så tror nok ikke du skal være veldig bekymret.

Har en følelse av at Autozentrum/Bavari liker å bytte deler før de egentlig må byttes....

Skrevet

hallo

er bilen din chipet? viss så kan du prøve å stille ned

på chipen vist det er en powerbox du har.

se helt bakpå samlerøret til commonrailen på den kontakten

der vist du ikke er sikker om den er chipet, er den det

er det et T stykke på ledningen.

sjekk også om det lille filteret til turboen er byttet, dette kan forårsake

turbohavari vist det ikke blir byttet.

  • 4 months later...
Skrevet

Heisann.

Kan være ei dyse som er gåen, hadde mye soting på min 525 dat 2001 mod. Hadde den inne til diagnose og da ble d konstatert feil på en dyse. kom på 3000,- med ny byttedyse, skiftet den skjøl og null røyk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...