Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble faktisk utrolig sugen på en gammel 7-serie etter litt surfing. Det finnes fremdeles en del originale biler i tilsynelatende fin stand. Noen som har erfaring med disse bilene? Muligens litt søkt tankegang, men kan dette bli en fremtidig klassiker med potensiale for samleverdi?

Skrevet

Tanken er å ha den til bruksbil da jeg kjører mye i forbindelse med jobb. Synes E32 er et av de peneste karrossene fra BMW og dette begynner å bli rimelige biler.

E23 blir såpass gammel at det er langt mellom de brukbare eksemplarene som ikke trenger omfattende restaurering. Dessuten synes jeg det blir litt for gammelt til å ha som bruksbil.

Skrevet

750? Som bruksbil?? Hehehe...

Tenkte opprinnelig på en E30 318 da det er små og rimelige biler å drifte, evt en E34 som jeg/vi har hatt som "hovedbil" før.

Sliter i dag på en gammel Jetta som ikke akkurat kan kalles komfortabel å farte rundt i. Men så mye som jeg har kjørt i forbindelse med jobb de siste to årene har den bilen betalt seg selv et par ganger allerede. Kjørte f.eks ca 40 mil i går kveld. Nøkkelen til å få økonomi av å kjøre med egen bil for 3,5kr pr km er å ha en gammel og driftssikker bil.

E32 er omtrent som E34 når det kommer til teknologi og da regner jeg med det er en driftssikker bil? Hvorfor ikke ha det komfortabelt?

Skrevet

Eneste jeg kom på i farten som jeg selv har sett på :D

735i har ikke jetta forbruk den heller, men du får jo litt komfor.

De blir vell mere driftsikkere jo mindre utstyr de har dessverre.

De kan være greit og lagre de nummret uansett for han har en god del deler liggende, og de kan jo være greit noen ganger..

De er vell bare og begynne ogg lete etter en velholdt bil som alt virker på.

Blir vell biligst i lengden de.

Skrevet

Jeg vet om en E32 730i med grått skinn og manuell som antageligvis skal selges. Nye bremser og nytt senkesett. Befinner seg i Midtnorge.

Dersom dette høres interessant ut, kan eieren treffes på 90513039

Dette er en meget komfortabel skyss :)

Skrevet

E32 er flotte biler. Ble svært overrasket over hvor god den var å kjøre (87' 735ia u/kat) Har tilbrakt ca 12.000 kilometer den overnevnte 7-serien og må si at det virkelig er en av mine favorittbiler.

Husk imidlertid at E32 nå er en svært gammel bil, og på mange måter umoderne. M30B35-motoren har 12 ventilers teknikk og er generelt en gammel (men "god") konstruksjon. Som følge av dette bruker den veldig mye bensin. En 750 med den mektige V12'ern er selvsagt morsom, men i overkant komplisert mht vedlikehold.

Om du fremdeles er ute etter en E32 tror jeg en 1994 740ia med M60B40 motoren er det beste kjøpet.

Her finner du mye nyttig informasjon om E32: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E32/

Lykke til

Skrevet
Muligens litt søkt tankegang, men kan dette bli en fremtidig klassiker med potensiale for samleverdi?

Ikke så veldig søkt - det finnes nok andre biler som vil ha større potensiale for stor samlerverdi, men de koster nok gjerne litt mer allerede i dag.

Men dersom du kjøper en bil med tanke både på å ha den som daglig bruksbil, og som framtidig samlerobjekt, er jeg litt mer skeptisk, siden det nok vil kreve et overgjennomsnittlig vedlikehold - og en eier som opparbeider seg kunnskap om bilmodellen, og ferdigheter til å utføre mye av vedlikeholdsarbeidet selv.

Forøvrig to tomler opp for gamle 7ere fra meg.:)

Skrevet
Ble faktisk utrolig sugen på en gammel 7-serie etter litt surfing. Det finnes fremdeles en del originale biler i tilsynelatende fin stand. Noen som har erfaring med disse bilene? Muligens litt søkt tankegang, men kan dette bli en fremtidig klassiker med potensiale for samleverdi?

Har nå min andre 735 som bruksbil og trives godt med det :D

Selges gjerne om noen er interessert :!:

Skrevet

Hvis det blir kjøp av noe slikt blir det ikke både bruksbil og samleobjekt. Kombinasjonen er tilnærmet umulig.

Hva må man regne med som realistisk forbruk på blandet kjøring og langkjøring? Ut fra tidligere erfaring synes jeg generelt oppgitte tall på modellguiden er alt for optimistiske.

Skrevet

Min tidligere 745i gikk på 0.94 på langkjøring og alt i fra 1.1 til 1.6 på småkjøring.

Den jeg har nå har jeg ikke sjekket så nøye enda, men den gikk på 1.1 med tom bilhenger og 1.3 med bil på.

735 vill kansje bruke litt mindre..

Er hva du jør de til selv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...