Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tror ikke jeg ville undervurdert andrehåndsverdien av bilen om den er chippet og fortsatt har helt normalt service og garantikonsept hos bmw.

Er den derimot chipet med "garanti" fra Tronds Chipservice AS i tromsø og jeg kjøper bilen og tar den ned til Oslo er det ganske irrelevant for meg at den har en garanti fra en lokal fyr som heter Trond i tromsø... Hadde jeg derimot kunnet dure inn på Tronrud bil og fått hjelp hadde ting vært veldig anderledes.

Det er ikke snakk om "garanti" men Garanti, å ikke noe lokal FYR som heter Trond, men et FIRMA som driver med dette. :)

Skrevet

Joda, men var satt litt på spissen ;).

Unektelig mer behagelig å forholde seg til merkeforhandler når det gjelder garantisaker enn til X firma.

Dere får gjøre hva dere vil med bilene deres, men dette er ikke 10 år gamle biler til 100k det er snakk om og synes det er dumt om folk tar beslutninger de kanskje ikke helt har tenkt gjennom konsekvensene av ;).

Så lenge man tar en veloverveid beslutning og er fullstendig klar over konsekvensene er det jo bare å kjøre på, tror absolutt en 118d blir veldig artig med en slik chip :).

Skrevet
Joda, men var satt litt på spissen ;).

Unektelig mer behagelig å forholde seg til merkeforhandler når det gjelder garantisaker enn til X firma.

Dere får gjøre hva dere vil med bilene deres, men dette er ikke 10 år gamle biler til 100k det er snakk om og synes det er dumt om folk tar beslutninger de kanskje ikke helt har tenkt gjennom konsekvensene av ;).

Så lenge man tar en veloverveid beslutning og er fullstendig klar over konsekvensene er det jo bare å kjøre på, tror absolutt en 118d blir veldig artig med en slik chip :).

Joda greit det, det er jo i så fall kjekkere i "ordet" merkeforhandler en et firma lenger oppi gata, men den erfaring jeg har med forskjellige merkeforhandlere så vet jeg ikke om de alltid er like greie å ha med å gjøre...

Lang historie, men jeg tror absolutt man kan få like bra om ikke bedre behandling fra andre forhandlere, men man må jo selvsalgt velge dette selv... å ha god samvittighet etterpå! :)

Skrevet

Broren til en kompis har en 120d, chippa den og bilen klikka helt etter hvert :P

Den var på reprogrammering inne på vår lokale BMW forhandler og hele bilen ble helt fanatisk. Rista og greier. Han ble bedt om å ta ut chippen ^^

Skrevet

MariusW: Sikker på at det ike var en "powerboks"

Har snakket med noen på et autorisert BMW verksted, og de sier at clutchen er det største porblemet. Hadde vært borti mange 320d (e46) som hadde gått langt over 150.00 km med chip og det uten problemer.

Så alt står nesten på hvordan ting brukes.

Skrevet

Er ikke poenget med den bilen at den skal bruke så lite som mulig da?

Kan være at du kødder til noe av det "efficient dynamics"-opplegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...