West Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Er det mulig å ettermontere navi proff på en E60 2004mod.? Den har skjerm og joystick og ellers det som hører med til kontrollsentret men ikke navigasjon da.. Er dette mulig å ettermontere, og evt til hvilken pris? Noen her på forumet som vet noe om dette
Saltkjelen Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Ja, det er mulig å ettermontere, men bare delene havner fort opp i 50.000kr, så kommer arbeid i tillegg. Jeg tror derfor at du vil være mer tjent med å finne deg en ny E60 som allerede har en navigasjon integrert..
Hofmeister-Knick Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Ja, det er mulig å ettermontere, men bare delene havner fort opp i 50.000kr, så kommer arbeid i tillegg. Jeg tror derfor at du vil være mer tjent med å finne deg en ny E60 som allerede har en navigasjon integrert.. Tronrud hadde en kampanje i sommer der de solgte Business til ca 30kkr og Proff til 8-10 lapper mer. Forstod det slik at det var med arbeid, men ikke sikker på det. Et ekte røverkjøp!
West Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Takk for svar. Dette høres forferdelig dyrt ut, og selvfølgelig er det uaktuelt å betale de summene der.. Men hva er det som koster så mye? Det er vel ny hardware for å kunne sette inn plate med kart, så er det vel evt ny software, og så må det vel trekkes ledninger (fiberopptikk regner jeg med) til en antenne el .lign.. Kan ikke skjønne at dette skal koste 50k... ??
Hofmeister-Knick Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Takk for svar.Dette høres forferdelig dyrt ut, og selvfølgelig er det uaktuelt å betale de summene der.. Men hva er det som koster så mye? Det er vel ny hardware for å kunne sette inn plate med kart, så er det vel evt ny software, og så må det vel trekkes ledninger (fiberopptikk regner jeg med) til en antenne el .lign.. Kan ikke skjønne at dette skal koste 50k... ?? Ja, kjøp deg heller en god ekstern navi med TMC så har du noe som er vedre mhp funkjsonalitet. (TMC = Traffic Message Control) Ferdes du aldri utenfor Norges grenser så skipper du TMC, da det ikke finnes her. Forøvrig et bra system, på Autobahn i sommer ble det ofte beregnet nye ruter underveis basert på trafikkmeldinger. En gang ble jeg virkelig imponert, da det på I-driven plutselig sto at jeg skulle ta av på neste Ausfahrt pga traffikk, og da den neste Ausfahrt kom starter køen 200 meter etter denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå