kikke Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Hei folkens, Er det noen der ute som har vært borte i noe lignende: Starter fint ved kald og varm motor,men etter å ha stått i 1-3 timer,vil den ikke starte. Står og filer. Har skiftet dieselpumpe i tank og fødepumpe under sete. Fødetrykket har blitt øket fra 3,5 til 4,0 bar. Trodde feilen var funnet ,men nei.Ikke noe feilkoder heller. Samme dritt vær bidige dag... Kan det være en innsp.dyse som lekker til retur.Får ikke bygd opp trykk på railen`???.Merke verkstedet kan heller ikke gi noe fornuftig svar. Fortvilet. Håper en dyktig sjel kan svare meg på dette.
Kjennern Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Ta en tlf til Asker Elektro Diesel. De har en kar som er god på diesel.
Bonden Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Lekasje i dyser måles lett av et verksted som har litt peil på diesel ,dette er trolig også feilen etter min erfaring. (hvær enkelt dyse skal måles for seg .)
Gjest Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 dette burde jo komme frem ved avgassmåling om det er lekkasje fra en dyse !
Tore Diesel Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Det vil forundre meg om det ikke er en dyse eller flere som ikke er årsaken til dette.
helgedenhellige Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Hallo. På min 530d.99 mod var det kamføleren som var def.Startet helt normalt når den var kald. Den er veldig enkel å bytte selv og koster ca 1000 kr på GSBildeler.
Bonden Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Det er lite feil med kam og veivfølere på diesel biler i forhold til bensinbiler ,men som tidligere nevnt er det ofte feil med dyser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå