luffi88 Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 Hei. Fikk beskjed i dag at katalysatoren min var tett.. å at det kostet 6000 kr for en ny en... selger de trimkatalysator eller? mulig å få tak i billigere? hva ville dere gjort ? noe som lønner seg når enn først må skifte?? 99 318i Takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 de selger vist kat på biltema .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 Biltema selger katalysatorer til under 1000-lappen hvis du monterer selv. Kvaliteten aner jeg ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 kvaliteten er vel så som så, men hvis den varer i 5 år så er nok det vert de penga mener jeg.. det du skal bekjymre deg mest over er gjennomstrømningen og oppvarmingstiden.. for om den varmes for lett så må du flytte den lengere bakover i anlegget og omvendt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet August 29, 2008 Forfatter Share Skrevet August 29, 2008 ok.. Men står de var laga for motor opp til 2.5 l .. Å jeg har en 1.9 118 hk.. Så er vell ikke samme varmen frå min som en 325 vil jeg tru:p Men tusen takk for hjelpen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 ok ja opp til 2,5 L så har du bra gjennomstrømning. ta å kjøp den, få den sveist på og så tester du CO ved varm motor la bilen stå på tomgang i 5 minutter før du måler. da ska l den vise 0 i CO .. om den viser mere så ruser du motoren opp mens du ser på CO målern, da vil den droppe ned til 0 i CO.. dette betyr at Kat ikke blir varm nok men det er ikke noe farlig.. det som er viktig er at verdien ikke går over 0,1 vol% CO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet August 29, 2008 Forfatter Share Skrevet August 29, 2008 Det vil ikke bremse motoren noe å velge en billig cat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet August 29, 2008 Forfatter Share Skrevet August 29, 2008 Tusen takk for all hjelp... har lite peil på bil egentli:p mn får alltid gode tips osv her på forumet... kjempe fint;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Her får du katalysator (1,6l-2,0l) til 739,- http://mobilsentrum.no/products.asp?c=2 ... 2104379856 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Hva var begrunnelsen for at den var tett da? og har du evt merket noe til dette? Foreløpig ser jeg bare et verksted som vil tjene 6000+ kroner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet September 1, 2008 Forfatter Share Skrevet September 1, 2008 nei har merket at bilen ikke har trekk kraft i de hele tatt til tider.. så på verkstedet kjørte de 2 km med høyt turtall å då røyk det underbilen av katalysatoren.. de måtte vente 2 timer før de kunne ta på den.. mn skal fikse dette med biltema cat lr no.. skal snart selge bilen alikevell.. tror ikke det er noe dårligere cat på biltema egentli.. mulig den er billig for den er universal og er ikke tilpasset noen bil og må sveises på .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå