Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å si det slik, min 320 ligger på 1,18 nå. Men det innebærer stort sett bykjøring. Går på 0,8 på landevei og ligger på rundt literen på blandet kjøring.

Vil tro det er normalt det forbruket ditt. Tror kansje min får litt mye bensin da den ettertenner litt

Skrevet

min 328 ligger på 0,7 til 0,8 på lang kjøring ca 1 liter på rikse kjørining og 1,1 -1,2 på kun by kjøring.

så tror nok du er på et normalt forbruk på din bil.

husker ikkje forbruke på min 320 men det kan stemme det du sier

Skrevet

nå kommer det jo mye ann på hvordan veiene dine er under blandet kjøring, men eg ligger på 1,05 blandet. og da er det mye opp og ned bakker..

Skrevet

min 325ia kommer under 0,8 ved pen langkjøring, rundt 1 ved blandet og 1,2 ved bare småkjøring og litt hard kjøring 8)

Skrevet

jeg har jo en lavere utveksling (318 diff), 2,93 vs 3,15. Altså jeg må ha mer turtall for å holde en gitt hastighet men bilen blir sterkere. Tror dere det er merkbart på forbruket??

Skrevet

normalt forbruk d der ja :) ditta med blandakjøring kan jo variere etter kor blanda du kjøre ;P men min 325 bruker litt under 1 liter med kjøring til og fra jobb.(5min)

e berre å sjekke tennplugger og luftfilter hvis du syns den bruker litt masse.

Skrevet

Ja Slitte plugger gir dårligere tenning/gnist som igjen gir litt dårligere forbrenning. Viktig å sjekke at justeringen av gapet på pluggen er riktig også.

Har 525i 91 mod altså tyngre bil noe som for meg gir en ekstra 0.1 til 0.3.

Pleier å sjekke standen på filter, gummibelgen for sprekker, plugger å rotor/fordelerlokk. Det kan være god bensinøkonomi å holde dette i orden.

Å sef ikke la seg gire opp av den gromme 6erlyden når du gir litt på.

Blir litt gira av den lyden der jeg av å til, spes når jeg er ute med 3ern min. Opp med Tluka, inn i tunnellen og inn med gassen O:) Koster penger det der desverre på flere enn en måte.

Alternativet er Skoda Roomster diesel eller Aygo Colt 1.3 Swift aller andre rare biler som bruker lite

NOT :P

Pedro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...