Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en E46. snart hatt den i 3 måneder.

M52B20 dobbel vanos

har fått tenningsbank

veivhus ventilen har tatt kvelden

den suger falsk luft

og nå har motoren begynt å "klakke"

jeg kjører som en prest med bilen så det kan ikke være pga misshandling.

Noen som har noe forslag hva den klakkelyden kan være?

alle verksteder jeg har vært på har forskjellig teorier...

motortechnik sier at kam sensoren er gåen, bilsalongen sier en vipparm er gåen. kan forsette med de forskjellige teoriene her, men da blir lista lang.

Skrevet

du har hvertfall hydrauliske løftere, så vippearm kan det ikke være.. kan være registerkjede? en løfter som er ødelagt? rådebank? prøv å lokaliser lyden litt, finn ut om den kommer fra toppen, blokka, fremme, bake osv. litt lettere å komme med en teori da:)

Skrevet

motoren har bare gått 152 000 så syns det er litt rart at så mye begynner a ta kvelden.

hadde en e30 som hadde gått 230 000 når jeg kjøpte den og trengte bare å bytte dynamo på den 1 gang.

vurderer nesten å gå tilbake til e30 hehe

Skrevet

Vedlikehold og bruksmåte har mye mer å si enn km-standen. Men du har vel noen feilkoder som indikerer hva som er feil? Du må få lest av feilkodene først.

Du kan selvsagt prøve å lese på nettet hva det kan være utifra symptomene på bilen. Hvordan er det med tomgang osv. Kald motor vs varm motor, trutall osv.

Sensorer på bmw er en svakhet (ihvertfall e46). Det kan godt være en eller annen sensor, f.eks kamakselsensor. Du har en en på eksossiden og en på innsugsiden.

Symptomer på det kan være ujevn gange på lavt turtall, dårligere effekt, at motoren "rister" litt eller går røfft. Hvis det er diesel-klakking så lurer jeg på om det kan være noe med vanos utifra noe jeg har lest, men har ikke videre greie på motorer selv.

Skrevet

Hvordan konkluderer du med at du har fått tenningsbank?

Kommer det opp feilmelding da du leser av diagnosekontakten?

Skru av toppdekselet og inspiser visuelt etter skader. Dette er en ganske enkel jobb. At det kakler kan som nevnt både være f.eks dårlig VANOS, smussete/ødelagte ventilløftere eller ekstremt nedslitte kammer.

Km stand har svært lite å si ifht. stand. Dårlig vedlikehold kan fint kvelde en motor på 50 000km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...