jojr Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 overhales Jeg bruker ca 1 liter olje på på 100 mil i min E-39 523 97 mod Det ryker litt blårøyk ved kaldstart men ikke ellers, men synes alikevel det er mye olje å fylle. den har gått 210 000 km Har noen noe gode råd om olje eller hva som bør gjøres?
///Mysild Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 god kvalitet på olja, kanskje gå til litt tykkere olje... men nå som vinteren kommer, kan det lønne seg å ha tynnere olje 5w-40 og heller beholde litt forbruk... men 10w-40 er grei olje... dobbelt så tykk ved kald motor, og ryker nok mindre blått da...
Dirty Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 vis den drikker olje fra eks stempelringene osv. sjekk om den slangen som går fra topplokket inn i innsuget og videre . er tett. er den tett så vil den drikke olje
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 hvorfor vil den drikke olje hvis denne er tett?Jeg har en uoriginal slange på den tynneste slangen som går fra toppdekselet(veivhusvent) til under innsuget. Den er nok litt tynnere enn originalt. Kan det være løsningen på oljeforbruket mitt? ?
Hansh Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 Carinaen sluttet å bruke olje etter at jeg skiftet fra helsyntetisk (for motorer som har gått langt) til halvsyntetisk olje, begge med samme viskositet. Gjorde dette etter råd fra de jeg kjøper deler hos.
316 Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 Bilen min drakk olje før, da jeg brukte en forholdsvis dyr olje som var beregnet på motorer som hadde gått langt. (230 000). Måtte fylle på en liter pr 150 mil omtrent... Da jeg skulle fylle på olje sist gang hadde jeg ingenting igjen av den dyre olja og måtte pent fylle på noe "vanlig" olje som jeg hadde stående gjemme. Har ikke merket noe forskjell, med unntak av at bilen har brukt MYE mindre olje. Har selvsagt noe med å gjøre at det er forskjell på tykkelsen på oljene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå