Gå til innhold

Kjøleproblem E39 520i

Thomas_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem med bilen min. Er en E39 520i 98 modell, som har gått litt i overkant av 217' km. For et par uker tilbake så jeg at temperaturnåla gikk oppover og stoppet derfor bilen. Bilen kokte og det lakk litt kjøleveske fra et hull i radiator. Så kjente jeg på ene slangen på radiatoren, og kjente at vannet ikke sirkulerte, og byttet derfor termostat og tettet hullet i radiatoren.

Jeg luftet deretter systemet, og prøvekjørte en god tur. Da ble alt tilsynelatende bra.

Så for ca 5 dager siden så jeg at tempnåla var på rød (!) igjen, og stoppet bilen i en veiskulder. Forstor ikke med en gang hvor problemet lå, med tanke på at vannet sirkulerte og det var trykk i slangene. Tenkte da å slå til med ny vannpumpe, termostat og viskosekobling til vifta. Når jeg fikk byttet dette, luftet jeg nok en gang skikkelig, og bilen virket fint frem til i dag. Var i sverige i går til og med.

Uhellet er at bilen min ligger til salgs, og kjøper har allerede overført penger og skulle hente bilen i dag. Alt var bra, frem til jeg startet å kjøre. Da begynte faenskapet og koke på nytt. Jeg skrudde av bilen, og fikk parkert på en parkplass for å undersøke litt mer. Da er mitt spørsmål, har noen vært borti det samme? Jeg vet at den første tanken som kommer er topp pakning, men er det ikke noe annet det kan være før jeg går løs på en så stor jobb?

Og om det skulle vært topp pakning, er det noen her som gjør det svart?

Mvh frustrert selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...