Gå til innhold

Problemer med automatkassa

xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med automatkassen på min E32. Når jeg kjører igang så girer bilen helt greit mellom 1 og 2 gir, men flere ganger i det siste så kopler den ikke inn 3 gir (når i D). Må ofte kjøre litt og prøve litt manuelt i 3 gir for at den igjen skal kople inn 3 gir i D. Etter dette fungerer den slik den skal. Hva kan dette skyldes? Vet ikke når det sist var skiftet olje/filter på den. Når den fungerer slurer den ikke. Kassen girer vel heller ikke så smooth som den skal tror jeg, men ikke for gærnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt og bytte olje, filter og pakning på den. GS bildeler sender dette til deg for en hyggelig pris :)

Dersom det ikke fungerer så kan det være andre ting som er ute og synder. Da kanskje du må ha en liten overhaling av kassa di. Men forsøk med olje, filter og pakning. Det hjalp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt og bytte olje, filter og pakning på den. GS bildeler sender dette til deg for en hyggelig pris :)

Dersom det ikke fungerer så kan det være andre ting som er ute og synder. Da kanskje du må ha en liten overhaling av kassa di. Men forsøk med olje, filter og pakning. Det hjalp for meg.

Ok, takk for info, viplash! Skal prøve oljebytte først. Kanskje det kan lønne seg å bytte bare en liter først og kjøre en stund med det for å ikke renske opp for mye på en gang? Syntes jeg har lest at å skifte alt på en gang kan klogge kassa hvis det er lenge siden olja har vært bytta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg hørt noen om. Det jeg vet om olje er at gammel olje mister smøreevnen ettersom det får møkk og shit i seg. Og dermed kan jeg ikke helt se poenget med og bytte en liter olje bare. Da vil, etter min mening, oljen ikke få noe god smøring allikevel.

Det jeg gjorde hos meg var at jeg tømte hele, også converteren (eller hva de kaller den), tok ned bunnpanna på kassa, byttet filter og slikt. Inn med alt sammen igjen, og fylte olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...