jensemann23 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Har et rødt konfilter fra ebay liggende som jeg ikke har giddet å skifte til ennå. Jeg har originalt luftfilter på motoren nå. Er det egentlig vits i å bytte? Kan den bli mer drivstofføkonomisk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breitling Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Tviler at den blir mere drivstofføkonomisk. Det som jeg opplevde med en konfiltersats fra Ebay var at det kom masse sand og støv inn i motoren pga at filteret var så dårlig produsert. Heiv driten til H....... og bestilte K&N. Fungerer ypperlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LianLi Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Ikke noe du vil merke tror jeg. Kun for lyd og respons, litt effekt hvis man har en god skjermer mot varmlufta, og mye kald luft tilgjengelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegar br. Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 skader jo ikke å prøve det? bare for lyden ^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lloydsb Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Nei lyst på tull med luftmengde måler osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Anders- Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Er jo ikke dermed sagt man får probs med LMM. Jeg har hatt k&n åpent filter på begge mine biler, og ikke noe tull enda. Heller ikke hørt om noen. Selvsagt, leser jo til stadighet om en som kjenner en som kjenner en som fikk en lmm ødelagt. Men, ville nok styrt unna ebay dritten. Kjøp skikkelig vare med en gang isteden. Edit: Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
lloydsb Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Er jo ikke dermed sagt man får porbs med LMM. Jeg har hatt k&n åpent filter på begge mine biler, og ikke noe tull enda. Heller ikke hørt om noen. Selvsagt, leser jo til stadighet om en som kjenner en som kjenner en som fikk en lmm ødelagt. Men, ville nok styrt unna ebay dritten. Kjøp skikkelig vare med en gang isteden. hatt det vært et ordentlig filter hadde jeg ikke sagt det... regne med dette er noe alla eller litt bedre en sånn filter biltema og bilxtra osv selger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Hiv dritten og kjøp et K&N-filter. Får en del mer/bedre lyd, men thats it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FM Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 bruk kn filter sett med varmeskjold.. ikke no vits i settepå no kon filter... dersom du får varm luft taper du effekt.. mindre effekt enn orginalt faktisk.. bruker mer bensin ikke mindre... du tråkker mer på gassen.. skal jeg love deg.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
roysin Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Hiv dritten og kjøp et K&N-filter. Får en del mer/bedre lyd, men thats it. får ikke mer eller bedre lyd fra ett k&n filter da . lyden er den samme med billig og dyre filter , k&n er bedre selvsagt men uansett så slipper det inn mye mer dritt i motoren din og slitasjen blir mye større, og du øker ikke noe effekt !!! ergo bortkastet !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Springsteen Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 De forskjellige filterne har forskjellige karakteristikker når det gjelder lyd og når denne kommer. Så det er jo ikke helt samme hva man kjøper når det gjelder dette. Men effektmessig er det nok ikke store forskjellene generelt sett Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensemann23 Posted September 3, 2008 Author Share Posted September 3, 2008 da må man jo spørre seg: Hvorfor gidder folk å kjøpe slike filter??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole@Automote Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Jeg bruker konfilter på grunn av lyden I e30 M3`en min mest pga plass mangel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts