Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner,kan være frustrerende å gjøre ting skikkeligt og korrekt,og likevel bli pålagt å bruke ekstra tid&penger på ting som kan til tider virke unødvendige...og umulige ofte....

Nå må eg få tak i papirer som viser at M5 chassiet er likedan som f.eks 520(og da tenker eg ikke på oppheng,bremser osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner,kan være frustrerende å gjøre ting skikkeligt og korrekt,og likevel bli pålagt å bruke ekstra tid&penger på ting som kan til tider virke unødvendige...og umulige ofte....

Nå må eg få tak i papirer som viser at M5 chassiet er likedan som f.eks 520(og da tenker eg ikke på oppheng,bremser osv).

Det er bare å printe ut fra ETK om delenummer på råkarrosseri er likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett et slikt svar fra BT før! Hver gang har det alltid vært standardbrev som ikke spesifiserer og besvarer det man faktisk har redegjort for. Så her har du funnet en samarbeidsvillig fyr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner,kan være frustrerende å gjøre ting skikkeligt og korrekt,og likevel bli pålagt å bruke ekstra tid&penger på ting som kan til tider virke unødvendige...og umulige ofte....

Nå må eg få tak i papirer som viser at M5 chassiet er likedan som f.eks 520(og da tenker eg ikke på oppheng,bremser osv).

Det er bare å printe ut fra ETK om delenummer på råkarrosseri er likt.

Okay? Da er eg jo et skritt på vei videre isåfall :)

Begge 2 hadde samme delenr(41008104246)

Takker for infoen,hadde eg ikke tenkt på engang hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett et slikt svar fra BT før! Hver gang har det alltid vært standardbrev som ikke spesifiserer og besvarer det man faktisk har redegjort for. Så her har du funnet en samarbeidsvillig fyr! :)

Tja kansje det,virker nå lovendes sålangt mht samarbeidsvillighet iallefall.

Spørsmålet er om eg klarer å overbevise de angåendes syklus-testen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se ;)

Venter fortsatt på papira fra Bmw angående bremser,oppheng osv. Har purra på de 2 ganger og blitt lovt sendt men har ikke dukka opp enda :?

Har bestilt noen pakninger til blokk&topper som mangla i slipesettet samt en ny innsugsventil,skulle få de rundt onsdag.

Da får eg tru at motoren blir skrudd helt sammen igjen og at alt av deler er på plass :whistle:

Et spørsmål: har ingen coilovers tårnlager?? Kjøpte K-Sport med camberjust.plate på toppen (foran) til E34 og skal en svinge med de,roterer hele stempelstangen. Står i papira som kom med at en skal unngå dette ?!? Går jo tungt rundt også,lite med sjøloppretting der da..

:?:?:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se ;)

Venter fortsatt på papira fra Bmw angående bremser,oppheng osv. Har purra på de 2 ganger og blitt lovt sendt men har ikke dukka opp enda :?

Har bestilt noen pakninger til blokk&topper som mangla i slipesettet samt en ny innsugsventil,skulle få de rundt onsdag.

Da får eg tru at motoren blir skrudd helt sammen igjen og at alt av deler er på plass :whistle:

Et spørsmål: har ingen coilovers tårnlager?? Kjøpte K-Sport med camberjust.plate på toppen (foran) til E34 og skal en svinge med de,roterer hele stempelstangen. Står i papira som kom med at en skal unngå dette ?!? Går jo tungt rundt også,lite med sjøloppretting der da..

:?:?:?

Trenger du de papirene da?

Når råkarrosset er likt så er det jo bare å montere samme bremser, understell osv som M5 3.8 og du har da en bil som skal kunne håndtere 340hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se ;)

Venter fortsatt på papira fra Bmw angående bremser,oppheng osv. Har purra på de 2 ganger og blitt lovt sendt men har ikke dukka opp enda :?

Har bestilt noen pakninger til blokk&topper som mangla i slipesettet samt en ny innsugsventil,skulle få de rundt onsdag.

Da får eg tru at motoren blir skrudd helt sammen igjen og at alt av deler er på plass :whistle:

Et spørsmål: har ingen coilovers tårnlager?? Kjøpte K-Sport med camberjust.plate på toppen (foran) til E34 og skal en svinge med de,roterer hele stempelstangen. Står i papira som kom med at en skal unngå dette ?!? Går jo tungt rundt også,lite med sjøloppretting der da..

:?:?:?

Trenger du de papirene da?

Når råkarrosset er likt så er det jo bare å montere samme bremser, understell osv som M5 3.8 og du har da en bil som skal kunne håndtere 340hk.

Hehe du av alle veit vel at eg trenger dette i tillegg,skal jo ha dokumenter på det meste vettu selv om noen dokumenter blir å rekne som "smør på flesk" ;)

Ja,de skulle ha dokumentasjon på at M5 og mitt var like,samt tilsagn fra f.eks merkeverksted på hvilkne bremser,oppheng osv eg bør/skal bruke.

Søknaden min var lang og dekka det meste vil eg tru,også hvilke bremser som kan/skal brukes. Men ettersom eg er privatmann så vil de ha dokumenter fra desse institusjonene i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var inne å spørte bt om å bygge om en 520 til 535. han svarte meg bare at jeg skulle gå på bmw å få papirer på va som var forsjell så skulle jeg bytte og gå tilbake til bmw å få de til å sjekke og til slutt skriver under at alt stepmte..så skulle jeg komme til han å han skulle sjekke chassi nr osv å godkjene :S :D

GiljeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg krysser fingre og tær for deg.. er karroseriene lik på e39 og? m5 og 520? den er vell godkjent for endel mer hester og da burde jo teoretisk ikke en v12 skape så mye bryderi?

mvh Raymond

Gjør som eg fikk foreslått her inne,gå inn på ETK og sjekk om delenr er like .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var inne å spørte bt om å bygge om en 520 til 535. han svarte meg bare at jeg skulle gå på bmw å få papirer på va som var forsjell så skulle jeg bytte og gå tilbake til bmw å få de til å sjekke og til slutt skriver under at alt stepmte..så skulle jeg komme til han å han skulle sjekke chassi nr osv å godkjene :S :D

GiljeN

Ikke verst,er tydeligvis stor forskjell på avdelingene. Noen avviser med en gang uten å bry seg,andre er mer åpne virker det som :)

Men vil anbefale deg å sende søknad og få svaret skriftlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre at det beste var å snakke med dem først så de ikke kunne slå seg vrange etter på..men ingen ville høre på meg når jeg kom. ville jeg skulle komme med bilen ferdig ombygget å ordne det etter på.. å alt me papirer osv så er det bare til å sitte på etken en stund.tar tid men er verd det vil jeg tro :D

GiljeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...