Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

jeg fikk høre at det beste var å snakke med dem først så de ikke kunne slå seg vrange etter på..men ingen ville høre på meg når jeg kom. ville jeg skulle komme med bilen ferdig ombygget å ordne det etter på.. å alt me papirer osv så er det bare til å sitte på etken en stund.tar tid men er verd det vil jeg tro :D

GiljeN

Ok såpass! Har du fått beskjed om å gjøre det i den rekkefølga er det jo helt greitt :)

Merkelig så forskjellig praksis det er rundtom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GiljeN og E36cab1: Det gilje har søkt om er jo en helt standard ombygging, som ikke BT kan sette seg på beina på, ettersom bilen han skal bygge til er typegodkjent. Din derimot....dette som er en av grunnene til at jeg finner dette uhyre spennende :)

Problemet i standard ombygginger, er jo at BMW setter seg på beina, ikke BT...Vært igjennom den lefsa jeg og, men jeg gadd ikke stort mer når BMW nekta :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggmaister: Joa er endel forskjeller i våre bygg hehe,så skjønner at BT vil kreve meir dokumentasjon og overbevisning mht mitt bygge. No problem there ;)

Tenkte meir på den generelle forskjellen på ulike avdelinger med bl.a vilje og saksbehandling(eller mangel på dette) på "vanlige ombygginger ;)

Noen sier jo blankt nei uansett.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart du ska prova! Tänker själv försöka ge mig på det här hemma i Sverige, en så kallad SFRO besiktning och kanske få igenom den som amatörbyggt/ombyggt fordon :)

Vad har ni för motsvarighet för regestreringsbesiktningar i norge?

Vi har SFOOR(Spesialistgruppe For Ombygde,Oppbygde og Reparete kjøretøy).Gruppen har vel ikke noen lovgivende myndighet, men skal kunne gi rådgivende uttalelser i tilfeller hvor den enkelte trafikkstasjon mangler faglig kompetanse eller det er tvil om hva arbeidet på kjøretøyet skal defineres som. ( Ombygd, oppbygd eller reparert) .

Men i hvor stor grad denne gruppen innflyter enten positivt eller negativt på den enkeltes søknad,eller om den i det heletatt blir involvert er eg usikker på og har ingen som helst erfaring med. Virker som dere svenskers SFRO har større innflytelse og tilgjengelighet for privatpersoner kansje?!?

Har dere f.eks krav om å ta syklus test når dere monterer turbo eller kompressor på en standard NA motor slik som f.eks M50 motoren? Eller er dette avhengig av hvor mye trykk dere skal bruke og om dere bruker org NA ECU eller f.eks datasprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt småtteri idag,montert ventilene på plass i toppen og testa for lekkasjer. Deretter montert toppen på blokka.

Nyslipte ventiler

gkpcm02e2ptbvgnus712.jpg

eygxw3hek4d11uh7m362.jpg

aucuvhnxclegj5mazita.jpg

f83ff32kt5a9mfbn8umj.jpg

Oljeretur fra turbo montert i blokka,en på hver side.

s2pkvu13yr30m9t6r2sv.jpg

Får deler til registeret samt ny innsugsventil til den andre toppen iløpet av uka får eg tru,da kan siste rest av motor monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...