Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake, godt å høre at det gikk bra! :D

Lurer på en sak, veivbolten på m70/73, er den links, eller sitter den bare jesklig godt fast? :P

Veivbolten er høgre-gjenga,og ja,den sitter godt fast.

Er tiltrekt med 500Nm u see :wink:

Muttertrekker er tingen!

Går med motoren din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såpass ja, har lurt litt på den skjønner du :P

Lider av plassmangel, så går trengt om dagen, blir mest pussing/rensing. Driver å leser om de forskjellige datasprutene nå, autronic sm4 frister veldig 8)

Hvor er det du har bestilt kamverktøyet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Haltech Platinum Sport ECU is an ECU capable of controlling sequential injection on 4,5,6,8 and 10 cylinder applications.

Mulig jeg som misforstår noe, men vil ikke dette si at 10cyl. er maks den klarer å styre?

Edit1: Leste nøyere gjennom nå, ser at den tar 12 og :wink:

Edit2: Og etter å ha lest mer tror jeg at jeg og går for denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg med mine beskjedne kunnskaper innen JUS forsøke å bistå deg littegranne, E36Cab1 ;)

Nå skal jeg ikke ressonere fra starten hvorfor du har rett til å klage osv, da jeg kunne skrevet en A4 side, så jeg starter rett på det essensielle:

Det som er viktig, er at det her er vedgått ett enkeltvedtak fra SFOOR/BT eller hva du kaller det, begrunnelse for det legger jeg ikke inn her..

Denne saken går inn under forvaltingsloven, hvorfor står jeg for enkelthetsskyld over her :) I forvaltingsloven kap 4, §28 har vi: "Enkeltvedtak kan påklages ... til det forvaltingsorgan som er nærmest overordnet (klageinstansen) det forvaltingsorgan som har truffet vedtaket (underinstansen)."

Studerer vi lov og praksis litt nøyere (påfølgende er iht til §33), vil en se at handlingsforløpet er slik; Du sender inn klagen til den instansen som avslo søknaden din. De kan se på klagen, og innvilge eller endre vedtaket, men KUN i din favør. Er de fortsatt uenige med deg (ønsker å avslå klagen), må den sendes til overordnede for en ny, objektiv vurdering. Den instansen som avslo søknaden om å bygge turbo på bilen din, kan mao innvilge klagen, men ikke avslå den - det er det bare klageinstansen (overordnet instans) som kan.

Du kan for øvrig ikke klage på en avslått klage... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg enda ikkje fått alle papira,vedtaket og klage-informasjonen fra BT(sjølv om han skulle sende meg alt dette forrige fredag :roll: )

Så veit bare det han sa på tlf,alså klage rett til Vegdirektoratet.

Men det er godt mulig eg må først sende klage til SFOOR,og viss de avslår klagen skal den sendes høyere opp,alså Vegdirektoratet.

Skal legge inn papir her når de dukker opp.

Forstod eg deg rett Hyggmaister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du har forstått riktig, men essensen for hvor du skal sende klagen blir om SFOOR er de som kun har behandlet saken, eller har de også truffet vedtaket..? Jeg vil kanskje tro at vegdirektoratet er de som treffer vedtakene, og at SFOOR bare behandler sakene? Har desverre ikke oversikt over oppbyggingen av SFOOR/vegdirektorat/vegvesen...

Men ja, i så tilfelle skal jo klagen sendes vegdirektoratet (§32 "Erklæring om klage skal fremsettes for det forvaltinssorgan som har truffet vedtaket"). Dette bør ikke være noen "case" for deg, da hvem som traff vedtaket, skal komme klart frem på avslaget ditt, om du skulle være usikker! :)

Om du da husker navn, vedtak det klages over, ønsket endring og en solid begrunnelse, så har du gjort det du kan gjøre :)

Hovedessensen er jo at SFOOR, om det er instansen som avslo den forrige søknaden - ikke kan avlså også klagen din, det må i så tilfelle en klageinstans (vegdirektoratet) gjøre :)

Så jepp, virker som du har forstått det helt riktig ;) Beklager at jeg ikke er flink til å skrive kortfattet :/ hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see.

Uten å si det sikkert så er det SFOOR som har godkjent V12'n i bilen min,og BT sier seg kun enig.

Er også SFOOR som ikkje ville godkjenne dette med turboer,var BT som sa at det burde eg klage på til Vegdirektoratet.

Får gå og sjekke posten min om det har dukka opp noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på auksjonen på konkursboet til Fundo Wheels idag,der var det mye snacks.

Enda opp med å kjøpe meg noe eg har hatt lyst på lenge,nemlig et Tig sveiseapparat!

Fikk tilslaget på en ESAB AristoTig 160

6da8q0wucqv09iivpjjd.jpg

Så i sommer blir det å sveise grenrør,eksos og etc anna tynnplate arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,det hadde han! "Vi anser saken som ferdig-behandlet!" eller noe sånt hadde han fått fra SFOOR.

Det der er så standard svar på søknader til BT/SFOOR. :evil:

Tror dessverre slaget er tapt her siden jeg tviler på at Vegdirektoratet vil overprøve sin egen tekniske gruppe.

Du skal klage rett til Vegdirektoratet.

Uten å si det sikkert så vil ikke de begi seg inn på det tekniske men kun hvorvidt SFOOR har fulgt gjeldende regler og lover. Så det du må rette klagen mot er om de har gjort feil ifht. regler eller søknadsbehandling.

Jeg droppet å klage da jeg tok en rask telefon til teknisk jurist hos Vegdirektoratet og fikk bekreftet at avslaget var vurdert riktig ut fra kjøretøyforeskriften.

Du har jo uansett kommet veldig langt med NA V12 i E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,det hadde han! "Vi anser saken som ferdig-behandlet!" eller noe sånt hadde han fått fra SFOOR.

Det der er så standard svar på søknader til BT/SFOOR. :evil:

Tror dessverre slaget er tapt her siden jeg tviler på at Vegdirektoratet vil overprøve sin egen tekniske gruppe.

Du skal klage rett til Vegdirektoratet.

Uten å si det sikkert så vil ikke de begi seg inn på det tekniske men kun hvorvidt SFOOR har fulgt gjeldende regler og lover. Så det du må rette klagen mot er om de har gjort feil ifht. regler eller søknadsbehandling.

Jeg droppet å klage da jeg tok en rask telefon til teknisk jurist hos Vegdirektoratet og fikk bekreftet at avslaget var vurdert riktig ut fra kjøretøyforeskriften.

Du har jo uansett kommet veldig langt med NA V12 i E34.

Har levert klage tidligere,dog om noe helt annet,og det gikk skeis(litt bukken&havresekken...). Så forventningene er ikkje de store akkurat,men kommer til å gi det et forsøk lell.

Er i hovedsak paragraf 25-2.2 de retter søkelyset på tror eg.

Men har tenkt å diskutere dette rundt både en eventuell klage samt dette utsagnet fra SFOOR:

"Så vil jeg bare minne om at vi -SFOOR - er en rådigvende gruppe i forhold til tafikkstasjonene og vi kan ikke ta endelige vedtak. Derfor vil jeg anbefale at dere opprettet kontakt med deres trafikkstasjon og tar opp sakene med de. Dersom de har behov for bistand, vurderinger mv, så tar de kontakt med oss."

Mitt lokale BT er egentlig for å få denne godkjent med twin turbo høres det ut som,men det råder usikkerhet rundt div ting mht hvem som skal ta den endelige avgjørelsen om ting virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...