Gå til innhold

E34 550TTi V12

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, den der var ikke dum. Men man må også være ganske dyktig til å polere, dreie og plane om man skal ha noe bruk for dette! :P

Men jævla kult om du faktisk kan tune bilen ut i fra specs fra et program! Da kan det jo bli ganske rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er mangen bruksområder utifra dette som kan være tids- og penge-besparende i søken etter ytelse. Kan teste ulike kammer,ventiler,rørlengder og diametre,dysestr.,plenumer,aggregater osv osv....

100% blir det aldri vil eg tro,men kan bli et uhyre nyttigt og ikkje minst intressant utifra pulse-tuning f.eks.

Liten update:

Vart ikkje helt som planlagt i helga ettersom eg vart gående åleine i garasjen,men fikk gjort litt av det planlagte.

Monterte motoren i motorrommet og satt på innsugsmanifoilene løst for å berekne plassbehovet for turboene. Fant ut at eg må korte innløpsrøra rundt 7cm for å bedre plassen.

En av de gamle eksos-manifoilene vart levert til en kompis som skal frese eksosflenser som eg kan bygge grenrør utifra.

daj26xf6ojtc039rqr2d.jpg

jy018kah62ybpdo4rrsq.jpg

mowftmow6z8wl2yy29gs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som noen heftige programmer ja. Får gratulere med motor i bil da, hehe, eller ett skritt nærmere banen iallefall :wink:

Selv har jeg satt m73 prosjektet på pause/videreført det til å omfatte en e32 750. Har ikke tålmodighet til å gå imellom godkjenningsmølla, så fant ut at det var best slik. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blir digg karer!!

Når eg er komt et stykke lenger skal den sandblåses og lakkes og ikles Warsteiner dekor for de som måtte lure .

Når skatte-pengene dukker engang opp,så blir det billet frest svinghjul på 5,6kg kontra 10,6kg OEM fra England og tilpassa clutch pakke.

Da gjenstår det å trylle fram penger etterpå til Haltech,dyser og M5 understell så skulle det være begynt å nærme seg kraftigt ;)

Men etterhvert som dette nærmer seg ,så blir eg meir og meir overbevist om at dette blir RÅTT å ratte med !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen flere videoer om Dynomation som gir et spennendes innblikk i potensialet og de mange ulike tinga som kan gjøres med dette programmet.

NB! Er av forrige versjon av Dynomation.

Men intressant uansett vil eg påstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips: Hvor kan eg kjøpe/bestille rør&rørbend til eksosmanifoil-bygge i svartstål til en rimelig pris?

finn ut hvilken kvalitet du vil ha, hvilken dim og gods tykkelse så kan jeg sjekke.

har i di fleste tilfeller ganske ok priser på slike ting kontra normale utsalgspriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimensjonen har eg ikkje rekna ute enda.

Godstykkelse....tja burde vel være rundt 3mm? Kommer vel an på kvaliteten dette,har ikkje peiling på hvilken kvalitet eg bør gå for. Rustfritt blir det iallefall ikkje mht den syke utvidelseskoeffisienten dette har.

Har du noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustfritt går greitt f.o.m downpipe syns eg da utviding her ikkje gjør så mye pga enklere konstruksjon(et enkelt rør og ikkje kombinasjon av fleire sammensveisa). Men vil helst unngå å bruke dette på grenrøret av nevnte grunner...

Prøver å få tak i en kompis som er rørlegger for litt info om div rør,kvaliteter,priser osv hos han.

Men som sagt,tenkte kansje svartstål el noe sånt,har du noen bra typer stål i kombinasjon med god kvalitet og pris? ;)

Er åpen for forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...