Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De originale innsuga blir mest sannsynligvis forkasta,blir til at eg lager mitt eget innsug med felles plenum. Dette for å spare plass mht antall rør,turboer etc. Samt kun 1 spjeld å forholde meg til.

Blir mest sannsynligvis i stål da TIG'en min ikkje sveiser vekselstrøm(alu) desverre...

Nye bilder&oppdateringer kommer sannsynligvis når eg går på fri og arbeid med bilen tiltar igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve,men har så forbaska mykje anna til tider som må gjerast i tillegg så det går smått :evil::evil:

Håper å kunne fått begynt med den igjen på lørdag.

Er du/dere på verkstaden onsdag 28? Har kansje anledning å stikke innom en tur da,men spørs jo når på dagen dere er dar då eventuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good to know,Holzmann. Da får eg jaggu håpe eg får den ferdig tilslutt engang slik at eg ikkje skuffer hehe...

For at folk ikke skal gå lei av all tørrpratinga mi her inne får eg vel legge ut noen bilder :wink:

Dette er fra demonteringa av bens.tanken,drivstoffrør&bremserør samt diff m/akslinger og travers m/oppheng.

Tatt ned diffen&akslingene,på tide å ta ned resten.

y51072wztysizft9ygto.jpg

Tatt av bærearmer og bremsekoblinger fra travers.

obav7g2yqs0yntl8rln6.jpg

Bensintanken going down. Bens.røra var såpass rustne at de smuldra opp :roll:

ldo3dfjymftu31biwb8e.jpg

Kun bremserør og bens.rør samt speedo- og tankmåler-kontakt som henger igjen...

oxek3584zdmqzquuvjmd.jpg

Rør&slanger samt utjamningstank tatt ned. Kommer til å bruke 2 tur og 1 retur. Var tenkt å bruke rør til kull-canister som retur men dette var for dårligt,blir stålomspunnet slanger i AN8 og AN 6 istedet.

okbloejh5cft1wdwfbm2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt dårlig på å oppdatere denne i det siste,har holdt på med litt diverse,bl.a karosseriet.

Hjulhusa har blitt renslipt for understellsmasse,og når været tillater det skal eg få låne skikkeligt utstyr av en eg kjenner for å få sandblåst resten av bilen under osv slik at eg kan få breddet bilen samt lagt på epoxygrunning.

Bakakselen samt bensintanken er komt ned,og har fått diverse deler i hus fra inn- og utland.

60ltr racing fuel cell m/skum

Stålomspunnet drivstoffslanger m/koblinger

2 stk Trickflow drivstoff-filtre

Komplett M5 bakstilling

M5 bakbremser og 750i 4 stemplet forbremser (324x30)

750i sperredifferensial m/drivaksler

Så var det dette med BT,SFOOR,Vegdirektoratet osv angående godkjenning da.......

Har ikkje hørt noe fra de siden i sommar da eg snakket med de sist,så eg fant ut det var best å ringe BT for å få navn&nummer til de som behandlet klagen hos VD.

Snakket med karen på BT,og han sa at vedtaket om godkjenning var blitt omgjort!

"Du får bilen din godkjent som skissert i søknaden din MED twin turbo! Vi kommer til å sende deg vedtaket om godkjenning med turboer på denne bilen og du kan dermed fortsette å bygge."

Må sei eg er mektigt lettet over dette vedtaket,og det viser bare at alt arbeidet mitt med dette var vel verdt anstrengelsene!!!

Wohoo!!! :beer:

det var fint du fikk det som du ville med BT her;) men hva ble gjort får at dem skulle høre på deg angående turboer? jeg holder på med en bil selv, men dem på sfoor sa også nei til turbo på min, var ikke en eneste begrunnelse vedlakt, kun "nei". det blir for domt mener jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt dårlig på å oppdatere denne i det siste,har holdt på med litt diverse,bl.a karosseriet.

Hjulhusa har blitt renslipt for understellsmasse,og når været tillater det skal eg få låne skikkeligt utstyr av en eg kjenner for å få sandblåst resten av bilen under osv slik at eg kan få breddet bilen samt lagt på epoxygrunning.

Bakakselen samt bensintanken er komt ned,og har fått diverse deler i hus fra inn- og utland.

60ltr racing fuel cell m/skum

Stålomspunnet drivstoffslanger m/koblinger

2 stk Trickflow drivstoff-filtre

Komplett M5 bakstilling

M5 bakbremser og 750i 4 stemplet forbremser (324x30)

750i sperredifferensial m/drivaksler

Så var det dette med BT,SFOOR,Vegdirektoratet osv angående godkjenning da.......

Har ikkje hørt noe fra de siden i sommar da eg snakket med de sist,så eg fant ut det var best å ringe BT for å få navn&nummer til de som behandlet klagen hos VD.

Snakket med karen på BT,og han sa at vedtaket om godkjenning var blitt omgjort!

"Du får bilen din godkjent som skissert i søknaden din MED twin turbo! Vi kommer til å sende deg vedtaket om godkjenning med turboer på denne bilen og du kan dermed fortsette å bygge."

Må sei eg er mektigt lettet over dette vedtaket,og det viser bare at alt arbeidet mitt med dette var vel verdt anstrengelsene!!!

Wohoo!!! :beer:

det var fint du fikk det som du ville med BT her;) men hva ble gjort får at dem skulle høre på deg angående turboer? jeg holder på med en bil selv, men dem på sfoor sa også nei til turbo på min, var ikke en eneste begrunnelse vedlakt, kun "nei". det blir for domt mener jeg;)

Hva som ikke ble gjort er vel lettere å oppsummere :roll:

Fikk også nei fra SFOOR,men som nevnt tidligere i tråden så gikk eg detaljert til verks med holdepunkt i Motronic systemet samt Kjøretøysforskriften.

Og ja,det blir for dumt,endte med at BT overprøvde SFOOR da de hadde mer trua på meg enn dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe formening om hva som er umulig/mulig ang å kunne få godkjent av en 525i 24v som er ombygd til turbo opp mot m5 3.8 effekt..(340)..

Er det avdelingen i førde du har arbeidet med ang søknaden osv?

Ser ingen problem annet enn motorstyringen din kan bli for "utarmet" ved et slikt effekthopp,du får jo som sagt ikke godkjent med datasprut uten syklus-test. Du kan eventuelt søke om en lavere mer reell effekt.

Ja er i Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...