Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Har du noe formening om hva som er umulig/mulig ang å kunne få godkjent av en 525i 24v som er ombygd til turbo opp mot m5 3.8 effekt..(340)..

Er det avdelingen i førde du har arbeidet med ang søknaden osv?

Ser ingen problem annet enn motorstyringen din kan bli for "utarmet" ved et slikt effekthopp,du får jo som sagt ikke godkjent med datasprut uten syklus-test. Du kan eventuelt søke om en lavere mer reell effekt.

Ja er i Førde.

du får vell ikke godkjent med datasprut 89 og nyere uansett. får spruten kan jo endres etter godkjenning. er jo latteli! men var det sfoor sa til meg.

har en e39 m50(m52)2.8 turbo med 500+ var ikke noe problem med effekten egentli,dem virka ganske ivrig egentli, helt til jeg nevnte datasprut, da ble alt klikk, så da spurte jeg om å kjøre orginal motorstyring, men nei, var ikke bra nok det heller. så vet ikke helt hva jeg skal tro eller gjøre, er ikke så inne på dette me regelverk og slikt serruxD så jeg tror stort sett på det folk sier på bt, men dem sier jo så mye forsjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk ikke godkjent med sprut i bil fra før 89 heller jeg.

Orginalstyring fikk jeg selvfølgelig lov til

det var rart, må være noen regler ennå der da. for han i sfoor gruppa har selv bil med 600hk og kjører samme sprut som meg. men bilen hans er enda eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ta form nå.. Surt med godkjenningen.! :-(

Surt med godkjenningen :?: Fikk den godkjent jo :wink:

Angående SFOOR....don't get me started... :roll:

Angående datasprut som kan omprogrammeres...det er like enkelt,om ikke enklere,å forandre på oppsettet på en orginal ECU på en bil som har motorstyring(alså bensin OG tenning styrt av ECU,EPROM,EEPROM).

Been there,done that :wink:

Eg la fram dette i detalj for BT og SFOOR bare for å bevise et poeng,og BT vart enig med meg at dette kunne godkjennes med fremlagt syklustest. SFOOR ville ikke snakke med meg mer :roll: ...

Hadde det vært en relevant måte å nekte dette på(datasprut) kunne de heller ikkje godkjent biler med dagens motorstyringer da desse kan omskrives like lett.

Og ingen biler går heller på surge- eller choke-grensa orginalt mht turboaggregatets A/R eller trim bare så det er sagt. Slikt er ensbetydende med havari etter kort tid,og derfor går det ingen med max uttak.

Samme med dyser forresten,rundt 70-75% er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ta form nå.. Surt med godkjenningen.! :-(

Surt med godkjenningen :?: Fikk den godkjent jo :wink:

Angående SFOOR....don't get me started... :roll:

Angående datasprut som kan omprogrammeres...det er like enkelt,om ikke enklere,å forandre på oppsettet på en orginal ECU på en bil som har motorstyring(alså bensin OG tenning styrt av ECU,EPROM,EEPROM).

Been there,done that :wink:

Eg la fram dette i detalj for BT og SFOOR bare for å bevise et poeng,og BT vart enig med meg at dette kunne godkjennes med fremlagt syklustest. SFOOR ville ikke snakke med meg mer :roll: ...

Hadde det vært en relevant måte å nekte dette på(datasprut) kunne de heller ikkje godkjent biler med dagens motorstyringer da desse kan omskrives like lett.

Og ingen biler går heller på surge- eller choke-grensa orginalt mht turboaggregatets A/R eller trim bare så det er sagt. Slikt er ensbetydende med havari etter kort tid,og derfor går det ingen med max uttak.

Samme med dyser forresten,rundt 70-75% er vanlig.

så, vis jeg forstår deg rett, mener du at det skal gå ann å få godkjent med datasprut?:) (da mangler min kun syklus, så er den rullende med gokjente skilt:p) vis dem gotar sprut. men jeg er ikke så god til og ordlegge meg med slikt, noe forslag til hvor jeg skal søke og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan sjekke hvilke vekter det er oppgitt i vognkortet på en original E34 520i(M20B20) med takluke og manuell kasse ?

Eg har desverre ikke noe vognkort liggendes i min.

dette kan du sjekke på feks gs sine sider hvis du logger inn og skriver regnr så kommer det opp info om bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen: Har friveke neste veke eg og ja,det gjenstår berre å sjå kor mykje fri det egentlig innebærer :?

Dekalene har eg ikkje gjort så allverden med enda,men viss tidsplanen om lakk til vår/sommer holder,så hadde eg tenkt oppom Fleten på den tida.

MPower: Gikk inn på nettbutikk,logget inn,søkte på reg.nr men fikk ikkje opp noen info om bilen annet en det stod E34 sedan,M20B20....

Noen spes plass eg må gå inn eller?

EDIT: Gikk inn på Mekonomen sine sider,og der kom det opp info:

MÅL OG VEKTER

Egenvekt: 1400

Totalvekt: 1910

Maks aksellast foran: 930

Maks aksellast bak: 1100

Lengde: 472

Bredde: 175

Sporvide foran: 1469

Sporvide bak: 148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...