Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Var manko på bl.a en simmerring i slipesettet eg har,så fekk ikke gjort so mykje meir idag egentlig..

Monterte på skvalpedekselet på bunnpanna igjen etter vask,og prøvemonterte bunnpanna og oljepumpa på blokka.

Bestilt nye o-ringer til oljepumpa da de som stod på hadde samme konsistensen som granitt :whistle:

8ybj11wf43hxtkk3vhec.jpg

7fwvshpfksxwv053ys9u.jpg

geg5hbf8ks0aws66zjwd.jpg

Leskedrikk type hverdags må en ha i verkstedet vettu :drink:

c1mhiw4r2rfrft0m0jmo.jpg

Merka for hull til oljeretur på begge sider av blokka

t6hqu5e9wc5bp3v9ajfk.jpg

Nok en dag er omme,da er det venting på deler (igjen..)

:puppydogeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må vel finne på noe mens eg venter på div pakninger og simmeringer,så idag begynte eg på den eine toppen. Tok av innsugspakningen og tømte lettflyktig væske i portene for å sjekke ventiltettinga. Noen var bra,andre heller dårlig. Som forventa egentlig .

o6yavhqw1bxwkvalzlec.jpg

lp7zphutz95xrm61ybcg.jpg

Tok så av oljerør,banjo-skruene satt ganske løst. Kjent problem på desse motorene,kamaksel&vippearmer bar også preg av dette... :grr:

sehlfyuwlbllh7urid5v.jpg

Løsne ventilene og sjekke slakk i styringer bl.a ......

hqpxvshgsza5pa781dw0.jpg

w93sqiraxq1etqc52ix0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve ;)

Ventilstyringen er den "hylsen" ventil-stammen glir i viss du skjønner. Alså ikkje sjølve ventiltallerken men den lange delen av ventilen.

Det du gjør er å ta av ventilfjøra slik at ventilen er løs. Ta så av ventiltetningen som ligger øverst på ventilstyringen(en liten gummitetning).

Det du trenger er et måleur m/stativ slik som på bildet over. Holde ventilen i åpen posisjon slik at toppen på ventilstammen flukter med toppen på ventilstyringen. Beveg så ventiltallerken fra side til side og les av slakken. I dette tilfellet var max slakk 0.5mm.

Håper dette var "dumbass" nok forklart,men spør gjerne viss det var noe du ikke skjønte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så "godt og koselig" at det er en fryd å lese!

Kjempeinteressant! Er som å se på et motorprogram på tv :D

*Abonnerer på denne tråden ja!*

Keep up the good work med å poste mye og skrive mye! :)

Hahahaha.....det må være første gang eg har hørt noen si det om postinga mi her inne :lol: Men for all del takk,kjekt å høre hehe...

Begynte å lure på om eg posta litt for mykje og detaljert her inne ettersom det omtrent kun er eg som skriver. Men viss noen finner det intr så kan eg alltids fortsette :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen deler idag fra Bmw \:D/ Resten av strekkboltene til rådene(mangla jo til 6 råder),samt div o-ringer og andre tetninger til oljepumpa og kjedestrammeren.

Glemte kameraet idag så det vart kun 2 mobilbilder....

Skrudde ut de gamle rådeboltene som eg hadde midlertidigt montert på 6 av rådene og satte inn de nye. Målte opp sideveis klaring på rådene og monterte med moment og gradskive.

dzq5vot43ol8cmnh2i0m.jpg

Pirka ut de gamle knallharde o-ringene som stod på oljerøra til pumpa og monterte nye. Pumpa fikk seg samtidig en helt ny kjede :kose:

s107morz2ri1j7fx22b1.jpg

Plukka løs kjedestrammeren og sjekka stempel,fjær og tetning. Såg bra ut så eg bare gjorde rent og monterte denne sammen igjen.

Driver å forhøyrer meg på pris på ventilslipe-utstyr så eg får tatt toppen,det utstyret eg har er noe defekt og mangelfullt desverre ... :uh:

Så inntil videre er det som sagt delevent,men skal borre hull i blokka til oljeretur snart og montere rørstusser so stay tuned 4 more :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! :oops:

Ja, altså, det kunne kanskje høres litt feil ut det jeg skrev, men mente egentlig at jeg att og smilte og koste meg ordenlig mens jeg satt der på jobben og leste alle innleggene på rappen :)

Bare å fortsette! :)

Hehe skjønte det,men måtte jo le litt :wink:

Bra det eg poster er til underholdning iallefall O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...