knut_olestad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv er ikke så mange sånne i landet Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. hadde vært tøft.. Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent Hva venter du på? Begynn å bygg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 Sjå der ja, såg ut til å ha "redskapsbua" i orden og Er det en m20b20 eller ? om det er b25 kjem eg å henter Bra med framgang og ! Jepp kjekk "bu" å jobbe i dette,en løftebukk&verktøy er alfa omega ! Er nok en B20 dette,men vil du ha den skal du få den,sammen med drivverk&bremser Skal på jobb idag samt bryllup imåra så framgangen vil det tvilsomt bli denne helga Neitakk, b20'er er av lite interresse, men ellers takk Hadde venta å sjå deg i m3'n på streetmet'n fredag, men var ikkje å sjå.. var vel telt over 150 bilder der.. Firda og bladet Råner'n var jo der.. I Førde? Shit....hadde faktisk tenkt på det. Men fredag var eg på jobb fra 0800 til 2400 så det gikk jo i dass.... Får komme sterkere tilbake neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv er ikke så mange sånne i landet Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. hadde vært tøft.. Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent Hva venter du på? Begynn å bygg Samme sier eg,WTF are you waiting 4?!? Og pøs på med bilder & info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv er ikke så mange sånne i landet Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. hadde vært tøft.. Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent Hva venter du på? Begynn å bygg Samme sier eg,WTF are you waiting 4?!? Og pøs på med bilder & info Hehe Hvis noen kan hjelpe meg å få tak i koblingsskjemaene jeg trenger, så skal dere nok få bilder og info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Er det ikke Hamann som har en 550? med v12 motorn bare å ringe di å spørre om di it har et gammelt ligganes hehe, får sikkert det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Share Skrevet September 30, 2008 Fint vær idag,og har i tillegg fri så får ta turen opp i garasjen og begynne demonteringa av 520'n Blir vel en av de siste gangene i år så får kjøre litt standsmessigt opp til verkstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 trur jeg dreit på draget tidligere.. va visst ikke hamann som hadde e39 med v12... BMW E39 MVR 6.1L V12 http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... 6-1-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 faen, har du ikkje org m3 fanger ? DÅ er det ikkje rart eg ikkje har sett bilen din, var sikker på eg skulle sjå etter en som såg mest mulig orginal ut eg Kjørte du singel bil opp halbrendslia i 18 tida igår? 328'n er foresten vrak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 her er det e39 hamman v12 http://www.fantasycars.com/derek/cars/hamann61v12.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Share Skrevet September 30, 2008 faen, har du ikkje org m3 fanger ? DÅ er det ikkje rart eg ikkje har sett bilen din, var sikker på eg skulle sjå etter en som såg mest mulig orginal ut eg Kjørte du singel bil opp halbrendslia i 18 tida igår? 328'n er foresten vrak.. Hehe...nei er ikkje det Brukes egentlig altfor sjelden denna bilen,blir for det meste stående i garasjen Men fikk lufta seg endel i sommer da heldigvis,var jo en knall sesong! Kjørte singel bil igår ja,låg du bak meg eller? Korleis klarte du å vrake 328'n da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Share Skrevet September 30, 2008 Som sagt vart det en tur på verkstedet idag,begynte så smått å demontere ting&tang på 520'n. Venter fortsatt på freseverktøyet så motoren er status quo enda.... Begynt å plukke ned div deksler,eksos og mellomaksling,samt andre smådeler i og rundt motorrommet. Bakstillinga får eg ta en anna gang tenker eg. På tide å begynne så smått framme i motorrommet. Begynte med som sagt div løsdeler(luftfilterhus,coil,radiator,slanger osv osv..). Løsna så elnettet og ting begynte så smått å bli klart for neste trinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 se her ja dette liker vi den ser jo veldig bra ut under syns nå jeg til og være en så gammel bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Share Skrevet September 30, 2008 Radiatoren is gone.... Ettersom eg jobber åleine med bilen tok eg den minst fysisk strevsomme (as always )metoden for å få ut motor&gir. Begynner å løsne på opphenget til kassa og senker den ned til den kviler på traversen. Og så etter demontering av div bolter osv,kan motor&gir taes ut Festa motor&gir i talje,løsner motorfesta og løfter den av traversen Klar for å løfte opp skiten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Share Skrevet September 30, 2008 Travers m/oppheng ...og motoren med kassa. Dette gies bort til den som vil ha,så blir eg kvitt det . Mykje rart som ligger her og slenger for tia Sånn,må si meg fornøyd for dagen,fikk gjort litt. Skal renskes opp i småtinge her nedi,men var iallefall romsligere nå ja hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Share Skrevet September 30, 2008 se her ja dette liker vi den ser jo veldig bra ut under syns nå jeg til og være en så gammel bil. Ja den virker egentlig veldig bra tross alderen. Når det er så mye som skal gjøres både med motor,drivverk,bensinsystem osv osv så hadde eg ikke gidda viss bilen var kjeks i tillegg Så det var eg bestemt på på forhånd at bilen måtte være noelunde ok i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå