Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent :D

Hva venter du på?

Begynn å bygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjå der ja, såg ut til å ha "redskapsbua" i orden og :)

Er det en m20b20 eller ? om det er b25 kjem eg å henter ;)

Bra med framgang og !

Jepp kjekk "bu" å jobbe i dette,en løftebukk&verktøy er alfa omega !

Er nok en B20 dette,men vil du ha den skal du få den,sammen med drivverk&bremser :)

Skal på jobb idag samt bryllup imåra så framgangen vil det tvilsomt bli denne helga :drink::happybday::drink:

Neitakk, b20'er er av lite interresse, men ellers takk :)

Hadde venta å sjå deg i m3'n på streetmet'n fredag, men var ikkje å sjå.. var vel telt over 150 bilder der.. Firda og bladet Råner'n var jo der..

I Førde? Shit....hadde faktisk tenkt på det. Men fredag var eg på jobb fra 0800 til 2400 så det gikk jo i dass.... Får komme sterkere tilbake neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent :D

Hva venter du på?

Begynn å bygg :)

Samme sier eg,WTF are you waiting 4?!? :D Og pøs på med bilder & info :moroklem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent :D

Hva venter du på?

Begynn å bygg :)

Samme sier eg,WTF are you waiting 4?!? :D Og pøs på med bilder & info :moroklem:

Hehe :D Hvis noen kan hjelpe meg å få tak i koblingsskjemaene jeg trenger, så skal dere nok få bilder og info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, har du ikkje org m3 fanger ? DÅ er det ikkje rart eg ikkje har sett bilen din, var sikker på eg skulle sjå etter en som såg mest mulig orginal ut eg :)

Kjørte du singel bil opp halbrendslia i 18 tida igår?

328'n er foresten vrak..

Hehe...nei er ikkje det ;) Brukes egentlig altfor sjelden denna bilen,blir for det meste stående i garasjen :? Men fikk lufta seg endel i sommer da heldigvis,var jo en knall sesong!

Kjørte singel bil igår ja,låg du bak meg eller?

Korleis klarte du å vrake 328'n da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt vart det en tur på verkstedet idag,begynte så smått å demontere ting&tang på 520'n. Venter fortsatt på freseverktøyet så motoren er status quo enda.... :cry:

Begynt å plukke ned div deksler,eksos og mellomaksling,samt andre smådeler i og rundt motorrommet.

cd4sox0xzewrezcryehq.jpg

zj6n1lmkvgt42oc9non6.jpg

n1e5w2klatwnsmbx8dqt.jpg

Bakstillinga får eg ta en anna gang tenker eg.

På tide å begynne så smått framme i motorrommet. Begynte med som sagt div løsdeler(luftfilterhus,coil,radiator,slanger osv osv..).

Løsna så elnettet og ting begynte så smått å bli klart for neste trinn.

vsvw7a355fopmpbtivk9.jpg

ywuuxbbw1ngz60ctrloq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren is gone.... :smoking:

i5plf21flkth7nu2cu0k.jpg

Ettersom eg jobber åleine med bilen tok eg den minst fysisk strevsomme (as always :beer: )metoden for å få ut motor&gir.

Begynner å løsne på opphenget til kassa og senker den ned til den kviler på traversen.

c2xbjl0gj6un8fkmhb1o.jpg

Og så etter demontering av div bolter osv,kan motor&gir taes ut :bounce:

w5ux52mc38bj898hp0vv.jpg

xhuiiarsv9q2px9x5u0l.jpg

nhjnbe5m6h0f0psb05nv.jpg

aprhvof1cvrk57vev6cl.jpg

xkwar1h48ffq05o0ms4y.jpg

7wpqc3rza0w68dipyjmn.jpg

Festa motor&gir i talje,løsner motorfesta og løfter den av traversen

oe58haf7b10trsxm2qda.jpg

s1b9728olapm6sq3o68c.jpg

Klar for å løfte opp skiten :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travers m/oppheng

ebuw61c8r7pl4qm11yzy.jpg

...og motoren med kassa. Dette gies bort til den som vil ha,så blir eg kvitt det . Mykje rart som ligger her og slenger for tia :bart:

d6qcc8j65qufvapujbao.jpg

Sånn,må si meg fornøyd for dagen,fikk gjort litt. Skal renskes opp i småtinge her nedi,men var iallefall romsligere nå ja hehe...

itjzvb6785llbthejt3q.jpg

451nj7d6bzug0iet1qw5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja dette liker vi :D den ser jo veldig bra ut under syns nå jeg til og være en så gammel bil.

Ja den virker egentlig veldig bra tross alderen. Når det er så mye som skal gjøres både med motor,drivverk,bensinsystem osv osv så hadde eg ikke gidda viss bilen var kjeks i tillegg [-( Så det var eg bestemt på på forhånd at bilen måtte være noelunde ok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...