Gå til innhold

Min nye 2004 M3, nye bilder side 4

egil s
 Share

Anbefalte innlegg

Men huff så fort man vender seg til en M3 :( Det går jo i snilefart på motorveien enda man raser forbi alle andre, sammenlignet med når man ikke er vant til den... (mener ikke at jeg kjører uforskamma fort rundt som en idiot hele tiden altså).

Da kjører du den altfor mye :) Bruk heller 323'en noen dager i uka og la m3'en stå. Jeg passer på å ikke kjøre m5'en min for mye.. Er redd for å bli lei, og den dagen jeg ikke synes det er moro mer er det en altfor dyr sak å beholde bare for vanlig bilkjøring.

Du kan jo eventuelt ta en tlf til ESS... Plutselig er det moro igjen ;)

Ja, jeg er fullstendig enig med deg. Nå har jeg jo kjørt 2000 km på to uker og da. Jeg tok en tur med 323n her om dagen, og største forskjellen ved rolig kjøring var styringen! Huff og huff, for en vinglefette i forhold, fikk følelsen av å kjøre en fiesta. Ble veldig overraska...

Hvis jeg skulle snakket med ESS så ville jeg heller bytta til en standard M3 først.

Nei, beklager off topic her..

Carbonsort er fortsatt fin farge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg mente ned til 4. ja bare for å bekrefte det Gunnar sa.

Jeg går ut fra at sperren er elektronisk fjernet, men om det fulgte med en chip på kjøpet vet jeg ikke.

jeg ble jo overrasket selv da bilen ikke ville stoppe der jeg forventet at den skulle det.

Det er vist nokså vanlig at chip oker turtalls sperren, noe som ikke er gjort hos meg.

Jeg mistenker derfor at den kun har fått sperren fjernet.

Carbon svart er en pen farge, spillte ikke så stor rolle bare den var svart for min del.

850'en er jo BMW Swartz, ikke noe metallic eller noe slikt, ren svart farge, og den er det et slit å holde fin.

Spøersmålet nå er jo hva som skjer med 850'en..... blir det så tamt at jeg selger..... har jo to forskjellige image de bilene så jeg tror jeg blir å beholde den.

Men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være en overraskende følelse da den ikke sperret på 250km/t sant? og det kom en smil på fjeset ditt da den bare øker og øker?

det skjedde med meg ihvertfall.. men samtidig kom par spørsmaål i hodet om "er den chippet også eller bare fjernet sperren", men kan hende som du sa, siden turtall sperret er det samme så er vel bare fjernet sperren.

Gratulerer med en ny ///M!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg kommer på Våler kommer helt ann på jobben.

SMG krever litt tilvenning men det kommer seg, om en uke er jeg nok godt innkjørt.

Smilte godt da nåla passerte 250 og ikke antydet å stoppe.... men ja.. litt betenkt

850'en er upraktisk som fy, men er et leketøy og kosebil. ikke noe feriebil nei, men får med et par kles skifte og nok til 2 personer.

kjekk å kjøre på tur med og jeg får med meg det jeg trenger.

dog ingen shoppingbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt over 2000 km nå. Er fortsatt litt vanskelig å la den gire automatisk akkurat når jeg vil, hvis du forstår? Det er jo bare å gire manuelt da, men har ikke gjort det så mye enda.

Løfter du på gassen før bilen girer, hvis du ønsker å gire uten å dra den videre ut på giret? Hvis du kjører på f.eks 3. gir opp mot 3000 rpm f.eks, så kan du slippe gassen, så vil den gire automatisk når turtallet synker.

Jeg bruker mest 2 eller 3 streker på modusen ved vanlig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-12 tiden ja... dreiv å styrte med avgiftene da, i morgen blr det Norske skilter.

Jeg bruker normalt den nest hardeste giringen (ikke medregnet "track mode") letter litt på gassen når jeg girer opp og da merker man knapt at man girer.

Kassen girer jo automatisk ned uansett, kommer man inn mot et kryss så girer den ned i 2. automatisk, veldig praktisk egentlig.

har opplevd at den har girt ned i 3 og 4 også uten at jeg har gjort noe.

ligger mann i 6 og slipper gassen inn mot et kryss så legges 4 inn automatisk når man kommer under 60, 2 under 20-30 tror jeg.

ved stopp kommer 1 inn automatisk.

så nedgiring trenger man ofte ikke tenke på... bare å bremse ned, gi gass å gire opp.

man får heller ikke legger inn høye gir (4-6) i rolig fart.

har prøvd på 1-2 streker men da synes jeg den girer for seint.

har prøvd automat funksjonen og den er bedre enn forventet, dog på 3-4 streker så girer den raskt ned og vil helst at du drar den ut på girene, 2 streker passer best der, har prøvd den litt i byen bare for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Gratulerer Egil s. jeg har lyst til å realisere drømmen om M3 selv!

Får se hva lommaboka sier etterhvert..

prisen går jo ned, men jeg har lyst til å ha en 100% original selv, men jeg er kresen på utstyr og interiør, så kan hende jeg må importere selv.

kan du fortelle litt om utstyr du har og Ikke har... og hvor mye bilen har gått?

Ser sykt strøken ut! det er et moro syn! :D

Når det gjelder å fjerne turtallssperre, så er vel det bare å gå inn med software å fjerne den..

Er nok ingen stor operasjon, og det er vel ikke så lett å "se" det.. og er den chippet, så bør den vel strengt tatt bare fylle 98-99, men det er vel bare 99 det går i uansett ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...