Chris A Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 tviler på at statens vegvesen noen gang ser de pengene du betaler i toll og avgifter.om du ser bort i fra om noe av de pengene blir brukt til veger. Kun til eksempel, hvor pengene går er vel ingen som vet.
Ole-Magne Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 har du fått noe svar? hvis ikke så har jeg kansje en løsning på dette....
ivarf Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Hei! Girkassa i denne bilen er levert av GM og heter egentlig GM 5L40E og sitter også i cadillac. Den skal ha ATF DIII olje (gm sitt varemerke - rød olje) Mange problemer i denne kassa er relatert til trykkontrollsolenoiden (EPC solenoid), som er en vanlig feil. Er ganske lett å sjekke dersom du kobler fra den store kontakten på kassa og starter bilen og sjekker om den går rett i gir da. Gjør den det er det nok denne solenoiden som er synderen. Men før du prøver dette må du skaffe deg tilgang til en diagnosetester slik at du kan få nulle ut alle feilkodene som settes med kontakten frakoblet. MVH Ivar
Dix Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 Jeg kjøpte oljen og filteret av GS bildeler, etter delenummer, og joda, den var rød. Skulle gjerne hatt på det rene at den kan gå på vanlig GM ATF før. Da hadde jeg spart endel kroner, siden original BMW-olje koster litt og kun selges i 20-liters dunk... Anyway, Biltreff i Førde hadde en løsning. Et A4-ark med svensk tekst forklarte at feilen kommer av lekkasje i en ventil i kassa. Man kjører en omprogrammering av kassa, slik at det nå settes oljetrykk på denne ventilen med en gang man starter motoren. Dette tok de 2700 kr inkl mva for. Bilen har oppført seg eksemplarisk etterpå, får bare håpe at det holder.
Richie85 Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 dette var gode nyheter! Godt det gikk såpass bra.. Lyst på tilsvarende bil selv, og vil ha automat, så godt å høre at det er håp!
Ørjan_S Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 @Dix: Hva programerte de med? Originalt BMW utstyr/software?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå