Gå til innhold

Oppgradering av høytalere i E39.


Anbefalte innlegg

Har Business spiller i e39`n min og integrert telefon men har ikke forsterker bak i bilen til høytalerene. Hvordan må man da gjøre det med delefilter til komponent sett i dørene forann? For alle ledningene til høytalerne går vell ikke via den luka i bagasjerommet viss man ikke har forsterker?

Og hvordan få telefonene til og fungere som før ved bytte av høytalere for er ikke orginalene dobbelt spolet? Også lurer jeg på en ting til, har diskanter ved dørhåndtaket forann og ved speilfestene er begge disse brukt til anlegget eller er det ene settet til telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalen er dobbeltspolet og telefonhøyttaleren er altså den store 5 1/4" i døren. Har du høyttaler ved dørhåndtakene? Leg øret intil og lytt. Det er ikke alle som har det :) Du kan eventuellt sette et høyttalerelement ved dørhåndtaket for telefon. (Har ikke gjort dette selv, men har lest om andre som har gjort det på forumet.)

Det orginale delefilteret sitter i "basskassen" i døren. Det er bare til å klippe av ledningene rett før dette og sette inn nytt delefilter. Kan være greit å skjøte på noen ledninger når du først er i gang. Små delefilter til de nye høyttalerne er en fordel. Vanskelig å plassere.

Det orginale delefilteret er montert slik at det bør stå igjen etter bytte for å få kassen tett. Jeg borret hull i det gamle delefilteret for å trekke ledning inn til det nye elementet. (Tror du skjønner hva jeg mener når du ser det gamle delefilteret)

Tjolahopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...