Fredrik Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Tiden er kommet for å bytte ut vår "danske" 2003 E46 318d Touring... etter mye om og men. Jeg jobber for tiden i Oslo og det enkleste er derfor å bytte inn bilen mot en ny BMW i Danmark. Utfordringen er at jeg skal ha den på norske skilter og dermed bør jeg kjøpe den uten å først betale den danske registreringsavgiften som er den store avgiften i Danmark... den som gjør bilene eksepsjonelt dyre i Danmark. Dette kan man relativt enkelt gjøre, men hvordan går jeg frem videre i Norge... er prosedyren lik som ved import av brukte biler fra f.eks Tyskland og hvordan beregner jeg de norske avgiftene ? Jeg forestiller meg at jeg kjøper en helt ny 2009 modell E91 318i eller E91 320i... med kun det aller mest nødvendige ekstrautstyret som f.eks klimaautomatikk, Xenonlys og en fornuftig stereo... dermed skulle det ikke være så vanskelig å beregne avgiftene. Er det noen som vet litt om prosedyrene og avgiftene ved import til Norge ?
Mr.Silver Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Avgiftene regner du ganske enkelt ut på toll.no Ellers så er det vell ikke noe spessielt mye styr siden det er en ny bil så du trenger ikke å skaffe TÜV papirer. Resten er jo en simpel papirmølle. Betale mva, vise bilen på biltilsynet, betale engangsavgift , så er det bare å betale årsavgift og skilter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå