KnutH Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Hvilken av disse motorene, m3 3,2l og m5 3,8 er lettest å trimme og hvilken ville du ha puttet i en e30 når du vil ha den som driftebil? Hva er de største forskjellene på disse to motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 3,2L, ingen tvil... Ingen av de er lette å trimme hvis ikke du har masse penger. 3,8L er bare stor og tung, men det er kansje en fordel når du bare skal burne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 3,2L, ingen tvil... Ingen av de er lette å trimme hvis ikke du har masse penger. 3,8L er bare stor og tung, men det er kansje en fordel når du bare skal burne. Så mye tyngre er den da ikke.. S50: Motor: 155,4 kg Svinghjul: 11,0 kg Innsug: 10(?) kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 185,3 kg S38B38 Motor: 149,9 kg Svinghjul: 13,7 kg Innsug: 13 (?) kg Eksosmanifold: 10 kg Totalt: 186,6 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Det ikke du tar med er at S38 er mye lenger så den henger mye lenger fremover enn S50 og dermed blir bilen mye tyngre over forakselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Hmmm, visste ikke at det var så liten forskjell på 3,8'en og 3,2'en trudde, 3,8'en minst var 200kilo men men, en skal ikke tru en skal vite! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Selve innsugsboksen på S50 veier 2,8kg + trakter og belg. Totalt veier den under 5kg så de tallene dine stemmer ikke helt med vekta. Innsugsboksen til S38B38 veier 8,5kg + trakter og belg. Den veier rett under 10kg totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
STM5 Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Er S38 mye lenger?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Er ikke dette blitt postet før og ble konkludert med at vekta postet på de to motorene der ikke stemte? Nekter å tro at s38 er lettere enn s50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 I e30 er ihvertfall s38 trangt,s50 er vel litt bedre,men man må gi slipp på litt moment hvis jeg ikke tar feil. E30 med s38 blir framtung uansett,men er ikke så altfor ille å kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 Jeg opplever faktisk ikke min e30 med S38 fram tung, uansett til drifting så trenger du allt momentet du kan få så S38 ville vært valget mitt. S50 3,2 har ca 320Nm mens S38 3,8 har ca 380Nm har lagt merke til att volum er ca momentet på BMW motorer uten turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 er 3litern som har 320nm, 3,2l har 350nm. Ikke at jeg har erfaring med det, men er ikke det nok i en slik lett bil som slipper lett på bakjhula? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 Joda, 3literen er mere enn nok for å drifte en e30 bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 S38B38 har 400nm, S38B36 har 350 eller 360nm... Er nokså sikker på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 Fasit: S38B36: 360 Nm ved 4 750 rpm S38B38: 400 Nm ved 4 750 rpm S62B50: 500 Nm ved 3 800 rpm S50B30: 320 Nm ved 3 600 rpm S50B32: 350 Nm ved 3 250 rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå