JE Motorsport Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Nice!!Grattis med pene tall og effektkurve Gleder meg allerede til å se den til sommeren. Hvor mye regner dere med å få vekk i vekt da? Takker Vanskelig å si det med vekt, men original interiøret skal ut, inn med K-sport racing stoler++ og inn skal også helsveiset bur, som målet er å ta igjennom torpedoveggen og sveise rett i dempertårnene foran. Så er ikke sikkert innv. vekt blir så mye endret, heller ikke totalvekten. Men skal jo ha carbon panser og bag.lokk, men catch tank skal jo inn. Så vekt +-+- Svært vanskelig å si det med vekta, men vi satser på at den går ned Har jo "litt" mer å skyve med nå så det blir vel ikke noe problem Går jo godt i original stand også E92 M3 syntes jeg
boost Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 nei ser eg må til ESS med min M3 oxo.. blir sjalu her:) hehe blir rått. håper den kommer på Bmw treffa:) å at det kan væra muleg å få testa brakka. mot ein pen slant:)
M3 Yngve Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 nei ser eg må til ESS med min M3 oxo.. blir sjalu her:) hehe blir rått. håper den kommer på Bmw treffa:) å at det kan væra muleg å få testa brakka. mot ein pen slant:) Ja klart du må det. Tror neppe du kommer til å angre.
JE Motorsport Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Da er understellet til E92 M3´n kommet, det blir da Bilstein PSS 10 GS Bildeler kommer fra nyttår til å selge Bilstein til nesten alle BMW-modellene i stort sett alle varianter,også som erstattningsdempere
Ellingsen B. Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Heftige tall dette her:) Gleder meg til å se den live
Ole@Automote Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Er ikke Nm litt lavt i forhold til kreftene i en 3,2 liter? Bare husker en bil jeg hadde med 420hk og 640 Nm på hjula??
JAL_535i Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Kan det ha noe å gjøre med utformingen av motoren å gjøre? Er jo store stempler og lite slag på denne motoren.
JE Motorsport Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Er ikke Nm litt lavt i forhold til kreftene i en 3,2 liter? Bare husker en bil jeg hadde med 420hk og 640 Nm på hjula?? Tja, du hadde sikkert turbo da som gir mer Nm en presse. Dette er forøvrig en 4,0 liters V8
JE Motorsport Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Kan det ha noe å gjøre med utformingen av motoren å gjøre? Er jo store stempler og lite slag på denne motoren. Ja, det har nok også en god del å si Her er forøvrig data på det: Slaglengde/boring i mm 75,2/92,0
mAZE Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Rått. Blir spennende å se fortsettelsen her. Men en film av pressa montert må til.
Ole@Automote Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Er ikke Nm litt lavt i forhold til kreftene i en 3,2 liter? Bare husker en bil jeg hadde med 420hk og 640 Nm på hjula?? Tja, du hadde sikkert turbo da som gir mer Nm en presse. Dette er forøvrig en 4,0 liters V8 hø ja dæven det er V8 ja det viste jeg jo Glemmer att nye M3`en har V8 stemmer liksom ikke det Jeg trodde jo større volum jo mere Nm, har ikke peiling på hvordan turbo og presse virker i forhold til hverandre men trodde om man ladet 1kg med det ene eller andre så spilte det ikke noen stor rolle, eksos flow må jo være mye bedre med presse enn turbo mens kompressor legger belastningen sin på veiva hvis jeg ikke tar helt feil.
M3Turbo Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Ja,jeg syns også det var misstenkelig lite moment i forhold til effekt. men e92 m3 har jo 20nm mindre en hk orginalt da. men overladet bør momentet skyte i været. Jeg bremsa 746hk og 926nm i m3`en min. Så nesten 25% mer moment en hk. Trur ikke det er så uvanelig på en turbomotor?
Ole@Automote Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Hvis du kikker litt på BMW sine S motorer så vil du se att de fleste har sånn ca Nm og volum som veiledende. Feks S38/B36 har 360 Nm og 3,6 liter og nå V8 4 liter med 400Nm men momentet burde fyke i været med overlading. HER ER DET NO MUFFENS!!
M3 Yngve Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Jeg har 471 nm og 473 hk på hjula, på S54 med 550 kittet dems.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå