Gå til innhold

GS Bildeler´s E92 M3 solgt!


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Detta var jo ikke så ille.. :) detta er det håp for.. ;)

Morgan har stått å retta i værre ting enn detta vil jeg tro.. :P

Fikk høre av folk som var der nede at det var lite håp for den bilen der men detta er det jo håp for.. skjermer er jo en lett sak og skifte.. værre og rette dem vangen i fronten men om den ikke kan rettes så er det jo bare å kappe og sette inn ny.. er jo uansett ikke en bil som skal registreres. :)

Eventuellt så kan jo dette lukte litt rør ramme bygg i fronten? det hadde jo vært utroli grymt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var bremsevæska som var årsaken altså? Den syns jeg hørtes tynn ut. Ble det tappet bremsevæske fra en 85mod. toyota corolla dere fant nedpå campen da eller?

Hvis beholderen har vært åpnet og ikke helt tett, så kan den ha tatt til seg fuktighet og være ødelagt. Eller det kan være en type som ikke egnet seg for blanding. Og så skal man heller ikke se bort fra at det begynner å bli greit varmt etter 8 runder time attack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dette, men de har jo hele vinteren på seg til å bygge opp igjen.

Vil tro den er klar for en ny heftig sessong til våren igjen.

Høres ut som om det er mange som tror den er "beyond repair". Ser ikke noe problem i å sette den sammen igjen. Hadde det vært ett e36 kaross hadde det vel vært mye billigere å skaffet ett nytt kaross å flytte delen over på. Men det er ett aldri så lite prissprang fra e36 kaross til e92 m3 kaross 8)

Angående bremser har det lite å si hva vi syns og tror så dropper å skrive hva jeg tror ;)

Men men, håper de får den klar til neste sessong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nå egentlig konkludert med årsaken til at feilen består av 2 ting:

1: Bremsene får ALT for liten kjøling, for skivene blir for varme.

Vi har tidl kjørt med 380mm br.skiver foran, mens vi nå hadde byttet til 356mm foran for å få på mindre hjul(større tilgang til slicks). Noe som også gir mindre bremseskiveflate til å fordelene varmen på, samtidig som det blir noe mindre luft-tilførsel mellom br.skive og felg. Ergo ble skivene for varme, de skal ha vært helt rødglødende!

Så mer luft MÅ til :!:

2: Det ble benyttet 2 ulike br.væsker noe som er svært uheldig.

Dette ble gjort etter at bilen hadde hatt en lekkasje på en br.slange tidl på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se det positive i alt...

"...når en på toppen forsvinner, så rykker vi andre ett steg oppover på stigen..." 8)8)

He he, vi kommer tilbake, garantert :wink:

Og kjenner jeg de fleste gutta rett, så blir det nok minst like morro neste år.

PS: GS Bildeler besitter nå hele delekatalogen til BMW Motorsport E92 M3 GT4 8)

1yul2xm5z0c9eg353qi1.jpg

2g8dddcrbg6n5yzdt0zo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA ER JEG TILBAKE FRA GATEBIL !!! KJØRT 70 MIL MED SKADET M3 PÅ HENGEREN !!!!

Så jeg vet hvordan den ser ut i fra sladrespeilet kan du si :wink:

Som JE motorsport har skrevet, om årsaker til hendelsen så er det det som er det som er grunnen desverre.

Da vi hadde glemt vår egen br.veske så måtte jeg låne litt av noen andre slik det er i kampens hete. (etter slangebrudd)

Den bremsevesken vi lånte var nok bra den men var vel ikke så lurt å blande den med våres Castrol .

Vi hadde helt ny racing veske på før treffet !!!.

Kjøling!!!!! Vi må bare få mere luft inn på bremsene enkelt å greit. (Vår feil ikke K-sport eller Stian).

Og til de som mener at ikke ny bremseveske kan koke... så kan jeg forstå at du ikke har opplevd det på egen bil med litt herjing rundt på en bane eller lignende. :?

Men dette er time attack , noe som extremt .

Stian kjørte nå ned mot 1,04 i "traffikk" med en bil med standar understell , 300-400kg tyngere en de andre foran han, så hvis du ikke skjønner at det blir varmt så da , kan jeg ikke hjelpe deg....

SKADEN!!!!!

Bilen er ikke noe vrak etter min mening , har retta verre biler en denne for å si det sånn.

Den kommer på veien igjen , og like fin som tidl og dere skal få folge med på opprettingen av bilen her inne. :)

hadde det ikke hvert for at den er tom for vann så kunne vi bøyd ut bakskjermen fylt luft i to hjul og kjørt igen 8)8) . Hjula står jo der de skal ...

så på GS så ser vi positivt på dette og går på med godt mot.

Følg med folkens .

PS vi fortsetter med K-sport bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...